Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Ders Kitabı İncelemesi | MSAE04 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Matematik ders kitabının taşıması gereken özellikleri çeşitli açılardan incelemek |
Dersin İçeriği | Ders kitabında olması gereken fiziki ve eğitsel özellikleri tanımlar. Ders kitabında olması gereken görsel tasarım ve dil anlatım özelliklerini ve standartlarını açıklar. Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğunu inceler. Mevcut ders kitaplarından bazılarını içerik, dil, öğrenci düzeyine uygunluk ve biçim açısından inceler. Mevcut ders kitaplarından bazılarını çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı ve öğretimde kullanım kolaylığı açısından inceler. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Ders kitabında olması gereken fiziki ve eğitsel özellikleri tanımlar. - Ders kitabında olması gereken görsel tasarım ve dil anlatım özelliklerini ve standartlarını açıklar. - Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğunu inceler. - Mevcut ders kitaplarından bazılarını içerik, dil, öğrenci düzeyine uygunluk ve biçim açısından inceler. - Mevcut ders kitaplarından bazılarını çekicilik, anlamlı öğrenmeye katkı ve öğretimde kullanım kolaylığı açısından inceler. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar | Ders Saati Araştırma |
2. Hafta | Ortaokul matematik öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi | Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler | Sözel Anlatım Ders Saati |
4. Hafta | Güncel ortaokul matematik dersi öğretim programının öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi | Görsel Sunum Ders Saati |
5. Hafta | Ortaokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Öğretmen yeterlilikleri | Ders Saati Araştırma |
8. Hafta | Ara Sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Ders kitabında olması gereken fiziksel, eğitsel, görsel tasarım ve dil anlatım özellikleri ve standartlar | Araştırma Ders Saati |
10. Hafta | Ders kitaplarının içeriklerinin programa uygunluğu | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
11. Hafta | Mevcut ders kitaplarından bazılarının içerik ve dil açısından incelenmesi | Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
12. Hafta | Mevcut ders kitaplarından bazılarının öğrenci seviyesine uygunluk ve format açısından incelenmesi | Ders Saati Araştırma |
13. Hafta | Mevcut ders kitaplarından bazılarının çekicilik ve anlamlı öğrenmeye katkı açısından incelenmesi | Ders Saati Sözel Anlatım |
14. Hafta | Final | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu: Matematik (Komisyon/Nobel Akademik Yayıncılık) |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY27 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY29 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sözel Anlatım | 14 | 1 | 14 |
Görsel Sunum | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav 2 | 3 | 1 | 3 |
Ödev 1 | 3 | 2 | 6 |
Kısa Sınav 1 | 2 | 12 | 24 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |