Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi | MSAE01 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Şahin DANİŞMAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitimde kullanılan teknolojileri tanıyan, kullanımına aşina olan ve bileşenlerinin yapısını ve çalışma mantığını gerek yazılım gerekse donanımsal açıdan derinlemesine tanıyan, teknolojiyi kullanarak bilgiye ulaşabilen ve eğitim faaliyetlerinde etkin kullanan öğrenciler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Matematik öğretiminde teknolojinin önemi; Bilgisayar Cebiri Sistemleri (BCS) ve Dinamik Geometri Sistemleri (DGS) gibi yazılımların kullanımı, bu yazılımlar aracılığı ile etkileşimli etkinlikler üretme ve uygulama; öğrenci ürünlerini değerlendirme |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilmek için gerekli teorik ve pratik bilgileri kazanır. - Matematik eğitiminde kullanılan yazılım ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. - Matematikte farklı ortaokul konularının öğretimi için teknolojiyi kullanır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Ders hakkında genel bilgi: Teknoloji ve Tarihçesi | Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
2. Hafta | Temel tanımlar: Eğitim, Matematik ve Teknoloji | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
3. Hafta | Matematik, matematik eğitimi ve bilgisayar ilişkisi ve kullanımı | Araştırma Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
4. Hafta | Matematiksel Bilgi ve teknolojik olarak bilgiye erişim ile bilgiyi işleme oluşturma | Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
5. Hafta | Sanal Öğrenme Nesneleri (Manipülatifler) | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
6. Hafta | Matematik yazılımları | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Araştırma |
7. Hafta | Matematik yazılımları | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | Matematik yazılımları | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum |
10. Hafta | Matematik yazılımları | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
11. Hafta | Matematik yazılımları | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Araştırma |
12. Hafta | Matematik yazılımları | Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım |
13. Hafta | Bilgiyi paylaşma, saklama ve sunma yolları | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
14. Hafta | Genel Değerlendirme ve kapanış | Sözel Anlatım Ders Saati Diğer Faaliyetler |
Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı, Karakırık, E. & Doğan, M., Nobel. |
Bilgisayar Temelli Dinamik Matematik, Erdem Çekmez, Nobel. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 5 | 5 | - |
PY5 | 5 | 3 | 5 | 5 | - |
PY18 | 4 | 5 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 3 | 18 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 |
Sözel Anlatım | 1 | 1 | 1 |
Görsel Sunum | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |