Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Oyunla Matematik Öğretimi MAES11 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Matematik eğitimine uyarlanan oyun çeşitleri ve kullanım alanlarını belirlemek, matematik eğitiminde öğretim yöntemi olarak oyunun yeri ve önemini vurgulamak; eğitsel oyun, zekâ oyunları ve geleneksel oyunların matematik öğretim programındaki kazanımlarla ilişkilendirilmesi ve süreçte uygulanması çalışmalarına yer vermektir.
Dersin İçeriği Matematik eğitimine uyarlanan oyun çeşitleri ve kullanım alanları, matematik eğitiminde öğretim yöntemi olarak oyunun yeri ve önemi; eğitsel oyun, zekâ oyunları ve geleneksel oyunların matematik öğretim programındaki kazanımlarla ilişkilendirilmesi ve matematiğe uyarlanması, süreçte uygulanması ve 5E ders planlarının raporlanması.
Ders Öğrenme Kazanımları - Oyun çeşitlerini bilir (Geleneksel oyun, eğitsel oyun ve zeka oyunları)
- Matematik eğitiminde kullanılan oyunlar ile matematik dersi öğretim programındaki kazanımları ilişkilendirebilecek
- Matematik eğitiminde kullanılabilecek oyunları matematiğe uyarlayabilecek
- Matematik eğitimine uyarlanan oyunları süreçte uygulayabilecek
- Oyunları matematik öğretiminde kullanabilecek ve rapor edebilecek
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Oyun ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta Matematik eğitiminde oyunun yeri ve önemi
3. Hafta Yapılandırmacı yaklaşım ve oyun yöntemi
4. Hafta Matematik eğitiminde kullanılabilecek oyunların belirlenmesi
5. Hafta Matematik eğitiminde kullanılması uygun görülen oyunların öğretim programındaki kazanımlarla ilişkilendirmesi
6. Hafta Geleneksel oyunların matematik kazanımlarına uyarlanması
7. Hafta Eğitsel oyunların matematik kazanımlarına uyarlanması
8. Hafta ara sınav
9. Hafta Zeka oyunlarının incelenmesi
10. Hafta Matematiğe uyarlanan oyunların eğitim sürecinde uygulanması ve 5E raporlarına yansıtılması
11. Hafta Matematiğe uyarlanan oyunların eğitim sürecinde uygulanması
12. Hafta Matematiğe uyarlanan oyunların eğitim sürecinde uygulanması
13. Hafta Matematiğe uyarlanan oyunların eğitim sürecinde uygulanması
14. Hafta Final Sözel Anlatım
Kaynaklar
Matematik Dersi Öğretim Programı (MEB, 2017)
Matematik ve oyun ile ilgili çeşitli makaleler
Çocuk Oyunları (MEB, 2010)
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY3 4 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 -
PY18 4 0 0 0 0 0 -
PY19 5 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 8 2 16
Araştırma 3 3 9
Diğer Faaliyetler 4 3 12
Ara Sınav 1 1 10 10
Final 1 15 15
Sınıf İçi Etkinlik 6 2 12
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0