Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi | MAES10 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Üstün yetenekli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Matematik eğitiminde üstün yetenekli öğrencilerle yapılan uygulamalar hakkında bilgi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Matematikte üstün yetenekli öğrencilerin tanılanması, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları;üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri, matematikte üstün yeteneğin gelişimi, üstün yetenekli öğrenciler için program tercihleri, üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırma, zenginleştirme, hızlandırma, üstün yetenekli öğrenciyi sınıf içinde destekleme, üstün yetenekli öğrencilerle olan sosyal ilişkiler; üstün yetenekli öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programları. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Üstün yetenekle ilgili temel ilkelerini bilir. - Üstün yetenekli öğrencilerinin özellikleriyle alakalı fikir sahibi olur. - Üstün yetenekli öğrencilere yönelik matematik eğitimi hakkında fikir sahibi olur. - Üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ve öğretimi ile ilgili yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. - Üstün yetenekli öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme durumlarıyla ilgili bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Üstün yeteneğin tanımı ve temel ilkeler. | Ders Saati Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum |
2. Hafta | Üstün Yetenekli Öğrencilerin Özellikleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Üstün yetenekli öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları. | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
4. Hafta | Üstün Yetenekli Öğrencilerin Tanılanması-Etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
5. Hafta | Matematik dersinde üstün yetenekli öğrencilerin özellikleri | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
6. Hafta | Matematikte Yaratıcılık | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
7. Hafta | Matematikte üstün yetenekli öğrenciler için müfredat farklılaştırma | Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
8. Hafta | Ara Sınav | Görsel Sunum |
9. Hafta | Eğitim programı modelleri | Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | Matematikte üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırılmış etkinlik örnekleri | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
12. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
13. Hafta | Öğrenci Uygulamalarının Değerlendirilmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
14. Hafta | Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
Üstün Zekalı ve Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitimi. Feyzullah Şahin, Pegem Akademi Yayınları |
Matematikte Üstün Yetenekli Öğrenciler ve Eğitimleri - Örnek Yaklaşımlar ve Uygulamalar. Editörler: Duygu Özdemir & Bilal Özçakır, Nobel Akademik Yayıncılık |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY17 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY18 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY19 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY20 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 2 | 10 |
Araştırma | 4 | 2 | 8 |
Diğer Faaliyetler | 3 | 2 | 6 |
Sözel Anlatım | 9 | 2 | 18 |
Görsel Sunum | 9 | 2 | 18 |
Ödev 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 2 | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |