Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Eğitiminde Kaynaştırma Uygulamaları MAES04 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Duygu ARABACI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Matematik eğitiminde kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri; kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri; kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları, etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları; matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi, kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler; yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.
Ders Öğrenme Kazanımları - Kaynaştırmanın tanımını ve temel ilkelerini bilir.
- Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleriyle alakalı fikir sahibi olur.
- Kaynaştırma öğrencilerine yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlar.
- Kaynaştırma eğitimi konusundaki yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
- Kaynaştırma öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme durumlarıyla ilgili bilgi sahibi olur.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Kaynaştırmanın tanımı ve temel ilkeleri. Araştırma Ders Saati
2. Hafta Kaynaştırma öğrencilerinin özellikleri. Sözel Anlatım Ders Saati
3. Hafta Kaynaştırma öğrencilerinin diğer öğrencilerle olan sosyal ilişkileri ve öğretim durumları. Sözel Anlatım Ders Saati Araştırma
4. Hafta Etiketlenmenin avantajları ve dezavantajları. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati
5. Hafta Matematik dersinde kaynaştırma öğrencilerinin bireyselleştirilmiş eğitim programları ile desteklenmesi Araştırma Ders Saati
6. Hafta Kaynaştırma eğitimine ilişkin yöntem ve teknikler. Ders Saati Diğer Faaliyetler
7. Hafta Yarı zamanlı ve tam zamanlı kaynaştırma uygulamaları ve değerlendirme.. Ders Saati Araştırma
8. Hafta Ara Sınav Ders Saati
9. Hafta Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
10. Hafta Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
11. Hafta Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
12. Hafta Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi. Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
. Batu, S., ve İftar, G. K., (2002), Kaynaştırma: Ankara: Kök Yayıncılık. 2. Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş. 3. Jitendra, A. K., & Star, J. R. (2011). Meeting the needs of students with learning disabilities in inclusive mathematics classrooms: The role of schema-based instruction on mathematical problem-solving. Theory Into Practice, 50(1), 12-19. 4. Kaynaştırma/ Bütünleştirmenin etkililiğini artırmak için politika ve uygulama öneriler projesi (Şubat 2011) : Türkiye’de Kaynaştırma/Bütünleştirme Yoluyla Eğitimin Durumu. Proje Yürütücüsü: Tohum Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı ve Proje Ortağı Eğitim Reformu Girişimi. Yayına hazırlayanlar: Ayşe Nal, Işık Tüzün 5. Ataman, A. (2012). Temel Eğitim Öğretmenleri İçin Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim (1. Baskı). Ankara: Vize Yayıncılık. 6. Machado, R., Cesar, M., & Matos, J. M. (2016). Promoting Inclusion And Equity in Mathematics. Journal Of Research in Specıal Educatıonal Needs, 16, 914-918. 7. Diken, İ. H. (2017). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Pegem Akademi, 1-582. 8. McLeskey, J. L., Rosenberg, M. S., & Westling, D. L. (2017). Inclusion: Effective practices for all students. Pearson. 9. Hacısalihoğlu-Karadeniz,M .(2017). Öğretmen adaylarının özel eğitim ve kaynaştırma eğitiminde matematik uygulamalarına ilişkin görüşleri. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi. 7(1), 119-158.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY29 4 0 0 0 0 0 -
PY30 3 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Sözel Anlatım 14 1 14
Görsel Sunum 14 1 14
Ara Sınav 1 2 5 10
Kısa Sınav 1 2 10 20
Uygulama 8 2 16
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0