Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çince I GKS30 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Diğer
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doktor Öğretim Görevlisi Emrullah SEVİM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Mandarin Çince (Çin resmin dili) , HSK (Yabancıların Çince Seviye Tesbit Sınavı)1. seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği Öğrenciler Çince telaffuzun temel bilgileri olan ünsüzler, ünlüler, ses tonları, ses tonlarının değişimi konusunda bilgi edinirler. Ayrıca, Çince karakterleri yazma kuralları hakkında bilgi edinirler. Günlük hayatta selamlaşma, hal hatır sorma, ihtiyacını ifade etme, uyruğunu sorma, tanışma, izin isteme, adres/ yer sorma, vedalaşma, tavsiye etme gibi konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler.
Ders Öğrenme Kazanımları
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Sesli ve sessiz harfler, Tonlamalar Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
2. Hafta Çince cümledeki kelimelerin sırası, Telaffuz pratiği, Selamlaşma Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
3. Hafta Sesli ve sessiz harfler, Tonsuz hece, Sıfat cümlesi, ‘吗’ soru cümlesi Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
4. Hafta Telaffuz pratiği, İhtiyaçlarını sorma, Çince karakterinin temel çizgileri Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
5. Hafta Sesli ve sessiz harflerin 3.ton değişmesi, ‘不’ ton değişmesi, Telaffuz pratiği Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
6. Hafta İnsanı tanıma, Uyruğunu sorma, Çince karakterler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum
7. Hafta Sesli ve sessiz harflerin ‘是’ cümlesi Sözel Anlatım Görsel Sunum
8. Hafta Ara Sınav 1 Diğer Faaliyetler
9. Hafta Telaffuz pratiği, İsmini sorma, İzin isteme, Kendini tanıtma, Çince karakter yazma kuralı Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Sesli ve sessiz harflerin ‘儿’ eki, Soru zamir ile soru cümlesi kurma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
11. Hafta Telaffuz pratiği, Yönü sorma, Birini arama, Vedalaşma, Teşekkür etme, Çince karakterinin birleşik çizgisi, Çince sayı, yıl, ay, gün ve hafta isimleri bilgilendirme Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
12. Hafta Mandarin Çince Pinyin listesi, Fiil cümlesi, Seslendirme tekrarlama, Tekrarlamasını rica etme Sözel Anlatım Görsel Sunum
13. Hafta Değerlendirme, Tavsiye etme, Nazikçe ret etme Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
14. Hafta Final Ders Saati
Kaynaklar
New Practical Chinese Reader Textbook-1, Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun, 2. Kez baskısı, 2017; New Practical Chinese Reader Workbook-1 , Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun, 2. Kez baskısı, Ocak 2017.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi Ölçme Yöntemi
PY39 5 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 13 3 39
Araştırma 5 5 25
Sözel Anlatım 1 1 1
Görsel Sunum 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 1 0,5 0,5
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0