Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çince I | GKS30 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Diğer |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doktor Öğretim Görevlisi Emrullah SEVİM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mandarin Çince (Çin resmin dili) , HSK (Yabancıların Çince Seviye Tesbit Sınavı)1. seviyesinin ilk adımını oluşturan bu derste amaçlanan, öğrenciye günlük hayatta gerekli olabilecek durumlarda kendini ifade edebilme (yazılı / sözlü) ve anlama (yazılı / sözlü) beceresi kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Öğrenciler Çince telaffuzun temel bilgileri olan ünsüzler, ünlüler, ses tonları, ses tonlarının değişimi konusunda bilgi edinirler. Ayrıca, Çince karakterleri yazma kuralları hakkında bilgi edinirler. Günlük hayatta selamlaşma, hal hatır sorma, ihtiyacını ifade etme, uyruğunu sorma, tanışma, izin isteme, adres/ yer sorma, vedalaşma, tavsiye etme gibi konularda kendilerini ifade edebilir konuma gelirler. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Sesli ve sessiz harfler, Tonlamalar | Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
2. Hafta | Çince cümledeki kelimelerin sırası, Telaffuz pratiği, Selamlaşma | Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
3. Hafta | Sesli ve sessiz harfler, Tonsuz hece, Sıfat cümlesi, ‘吗’ soru cümlesi | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Telaffuz pratiği, İhtiyaçlarını sorma, Çince karakterinin temel çizgileri | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
5. Hafta | Sesli ve sessiz harflerin 3.ton değişmesi, ‘不’ ton değişmesi, Telaffuz pratiği | Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | İnsanı tanıma, Uyruğunu sorma, Çince karakterler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum |
7. Hafta | Sesli ve sessiz harflerin ‘是’ cümlesi | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Diğer Faaliyetler |
9. Hafta | Telaffuz pratiği, İsmini sorma, İzin isteme, Kendini tanıtma, Çince karakter yazma kuralı | Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Sesli ve sessiz harflerin ‘儿’ eki, Soru zamir ile soru cümlesi kurma | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | Telaffuz pratiği, Yönü sorma, Birini arama, Vedalaşma, Teşekkür etme, Çince karakterinin birleşik çizgisi, Çince sayı, yıl, ay, gün ve hafta isimleri bilgilendirme | Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım |
12. Hafta | Mandarin Çince Pinyin listesi, Fiil cümlesi, Seslendirme tekrarlama, Tekrarlamasını rica etme | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
13. Hafta | Değerlendirme, Tavsiye etme, Nazikçe ret etme | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım |
14. Hafta | Final | Ders Saati |
New Practical Chinese Reader Textbook-1, Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun, 2. Kez baskısı, 2017; New Practical Chinese Reader Workbook-1 , Beijing Language and Culture University Press, LUİ Xun, 2. Kez baskısı, Ocak 2017. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|
PY39 | 5 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
Sözel Anlatım | 1 | 1 | 1 |
Görsel Sunum | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 2 | 1 | 0,5 | 0,5 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |