Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk İşaret Dili GKS13 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, işitme engellilerin kendi aralarında iletişim kurarken, el hareketlerini ve yüz mimiklerini kullanarak oluşturdukları görsel bir dil olan işaret dilini, işitme engeli bulunmayan kişilere de anlatmak ve öğretmektir.
Dersin İçeriği Öğrenci bu derste Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi edinir. TİD alfabesini, temel cümle yapılarını, evet-hayır sorularını, olumsuz cümleleri, zaman ve zamanla bağlantılı soruları, sayıları, soru sözcüklerini ve fiilleri öğrenir ve bunlarla ilgili sınıfta bol örnekli alıştırmalar yapar. Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir.
Ders Öğrenme Kazanımları - İşaret dilini aktif kullanır ve kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır.
- İşaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
- İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Türk İşaret Dili nedir? Türk işaret dilinin genel özellikleri nelerdir? İşaret dili Alfabesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
2. Hafta Aile ve çevresi, Vücudumuz, Sağlık Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
3. Hafta Fiiller, Sıfatlar Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Zıt Anlamlı Kelimeler, Sayılar-Matematik İşaretleri ve Ölçüleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
5. Hafta Duygular, Zaman ve Dilimleri Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Taşıtlar ve Trafik, Renkler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Okul ve Eğitim, Isıtma Araçları ve Yakacaklar Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Giyecek ve Takılar, Yiyecek ve İçecekler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Ev ve Ev Eşyaları, Meslekler, Müzik ve Müzik Aletleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
11. Hafta El Takımları ve Makineler, Bitkiler ve Hayvanlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
12. Hafta Spor ve Spor Kulüpleri, Yönler. Hava ve Coğrafi terimler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta İsimler, Deyimler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
14. Hafta Final Sınavları Diğer Faaliyetler
Kaynaklar
Dikyuva, H., Zeshan, U. (2008). Türk İşaret Dili – Birinci Seviye . Nijmegen: İshara Press.
Dikyuva, H., Zeshan, U. (2008). Türk İşaret Dili – Birinci Seviye . Nijmegen: İshara Press.
Dikyuva, H., Zeshan, U. (2008). Türk İşaret Dili – Birinci Seviye . Nijmegen: İshara Press.
Dikyuva, H., Zeshan, U. (2008). Türk İşaret Dili – Birinci Seviye . Nijmegen: İshara Press.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY35 3 0 0 0 -
PY40 2 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 15 15
Ara Sınav 2 1 9,5 9,5
Ödev 1 2 8 16
Ödev 2 2 8 16
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0