Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Geleneksel Oyun GKS21 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının Çocuk Oyunları alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olmaları amaçlanır. Ayrıca öğretmen adaylarına Çocuk Oyunlarının öğretimi için Çocuk Oyunlarına özel araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenmeleri sağlanır.
Dersin İçeriği Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.
Ders Öğrenme Kazanımları - Oyunun bireylerin çok yönlü gelişimine kazandırdıklarını kavrar.
- Eğitimde oyunun kullanım yerlerini öğrenir.
- Geleneksel Türk çocuk oyunları ile ilgili bilgi elde eder ve bu oyunları ilkokul çocuklarına uygulatır.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dünyadaki ve Türkiye'deki çocuk ve oyun kavramları
2. Hafta Çocuk oyunlarının tarihçesi
3. Hafta Oyunun çocuk gelişimine etkisi
4. Hafta Geleneksel çocuk oyunlarının isimleri ve kuralları
5. Hafta Yağ Satarım Bal Satarım, Mendil Kapmaca, Tombik Oyunu, Yedi Kiremit, Yakantop
6. Hafta Sapan, Topaç, Akkoç Karakoç, Aşık Oyunu, Çiz Oyunu
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Eşlerim Beş, Karaçör Oyunu, Peçiç, Halka Oyunu, Uçan Halka
10. Hafta Altın Top, Çelmeccik, Çot Oyunu, Eğir (Koka)
11. Hafta Fidefter Oyunu, Gıç Gıç, Çubuk Oyunu
12. Hafta Yıldız Kaydı, Tik Tak Oyunu, Kanatlı Ceviz
13. Hafta Tel Araba, Ebe Beni Kurda Verme, Kız Kaçırma Oyunu, Holi Oyunu
14. Hafta Final Araştırma
Kaynaklar
Oğuz, Öcal. Türkiye’de 2004 Yılında Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Ankara: THBMER Yayınları, 2005
Uçmaz, Veli. Geleneksel Çocuk Oyunlarımız, Ankara: Gençlik Hizmetleri Müdürlüğü Gençlik Hizmetleri daire Başkanlığı Yayınları, 2010
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY3 3 3 4 2 -
PY26 4 3 4 4 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 14 1 14
Diğer Faaliyetler 6 2 12
Ara Sınav 1 1 1,5 1,5
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 5 1 5
Toplam İş Yükü 76,5
Dersin AKTS Kredisi 3,0