Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Geleneksel Oyun | GKS21 | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının Çocuk Oyunları alanında temel kavram ve kuram bilgisine sahip olmaları amaçlanır. Ayrıca öğretmen adaylarına Çocuk Oyunlarının öğretimi için Çocuk Oyunlarına özel araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenmeleri sağlanır. |
Dersin İçeriği | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Oyunun bireylerin çok yönlü gelişimine kazandırdıklarını kavrar. - Eğitimde oyunun kullanım yerlerini öğrenir. - Geleneksel Türk çocuk oyunları ile ilgili bilgi elde eder ve bu oyunları ilkokul çocuklarına uygulatır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dünyadaki ve Türkiye'deki çocuk ve oyun kavramları | |
2. Hafta | Çocuk oyunlarının tarihçesi | |
3. Hafta | Oyunun çocuk gelişimine etkisi | |
4. Hafta | Geleneksel çocuk oyunlarının isimleri ve kuralları | |
5. Hafta | Yağ Satarım Bal Satarım, Mendil Kapmaca, Tombik Oyunu, Yedi Kiremit, Yakantop | |
6. Hafta | Sapan, Topaç, Akkoç Karakoç, Aşık Oyunu, Çiz Oyunu | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Eşlerim Beş, Karaçör Oyunu, Peçiç, Halka Oyunu, Uçan Halka | |
10. Hafta | Altın Top, Çelmeccik, Çot Oyunu, Eğir (Koka) | |
11. Hafta | Fidefter Oyunu, Gıç Gıç, Çubuk Oyunu | |
12. Hafta | Yıldız Kaydı, Tik Tak Oyunu, Kanatlı Ceviz | |
13. Hafta | Tel Araba, Ebe Beni Kurda Verme, Kız Kaçırma Oyunu, Holi Oyunu | |
14. Hafta | Final | Araştırma |
Oğuz, Öcal. Türkiye’de 2004 Yılında Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Ankara: THBMER Yayınları, 2005 |
Uçmaz, Veli. Geleneksel Çocuk Oyunlarımız, Ankara: Gençlik Hizmetleri Müdürlüğü Gençlik Hizmetleri daire Başkanlığı Yayınları, 2010 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY3 | 3 | 3 | 4 | 2 | - |
PY26 | 4 | 3 | 4 | 4 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1,5 | 1,5 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |