Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık İletişimi | HES513 | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Ayla KEÇECİ |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Ayla KEÇECİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık iletişimi ve temel kavramları inceleyerek; birey, aile ve toplum sağlığının gelişimini sağlamak için davranış değişikliği oluşturmada iletişimin önemini değerlendirme. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar (Sağlık, Hastalık, Toplum, İletişim, Sağlık İletişimi), Sağlık iletişimi anlayışının gelişimi ve sağlık iletişimini etkileyen faktörler, Sağlık iletişiminde hedef kitle ve özellikleri, Sağlık iletişim kuramları/modelleri, Sağlık iletişimi programları ve kampanyalar, Sağlık iletişimi ve digitalleşme |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Sağlık iletişiminde temel kavramları bilir. - Sağlık iletişiminin gelişim sürecini bilir. - Sağlık iletişiminin hedeflediği kitlenin özelliklerini bilir - Sağlık iletişimine yönelik kuram/modelleri değerlendirir. - Sağlık iletişimine yönelik uygulamaların birey ve toplumlar üzerindeki etkisini değerlendirir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Temel kavramlar (Sağlık, Hastalık, Toplum, İletişim, Sağlık İletişimi) | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
2. Hafta | Sağlık iletişimi anlayışının gelişimi ve sağlık iletişimini etkileyen faktörler | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
3. Hafta | Sağlık iletişiminde hedef kitle ve özellikleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
4. Hafta | Sağlık iletişim kuramları/modelleri (Sağlık inancı kuramı) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım |
5. Hafta | Sağlık iletişim kuramları/modelleri (Akla dayalı eylem kuramı) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım |
6. Hafta | Sağlık davranışına ilişkin kuramlar /modeller (Öz-yeterlilik kuramı) | |
7. Hafta | Sağlık iletişim kuramları/modelleri (Planlanmış davranış kuramı) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım |
8. Hafta | Ara Sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Sağlık iletişim kuramları/modelleri (Transteoritik model) | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
10. Hafta | Sağlık iletişim kuramları/modelleri (Yeniliğin yayılması kuramı) | Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Sağlık iletişimi programları ve kampanyalar | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
12. Hafta | Sağlık iletişimi programları ve kampanyalar(devam) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati |
13. Hafta | Sağlık iletişimi ve digitalleşme | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
14. Hafta | Sağlık iletişimi ve digitalleşme (devam) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati |
• Ertekin, İ(2017). Sağlık İletişimi. Gece Kitaplığı. |
• Okay, A (2020). Sağlık İletişimi. Der Yayınları, İstanbul |
• Parvanta, C., Nelson, D.E., Parvanta, S. A., Harner, R. N (2011). Essentials of Public Helath Communication, Jones&Bartlett Learning, Canada, |
• Sabırcan, F (2021). Sağlık İletişimi Perspektifinde Sağlık Okuryazarlığı. Hiperyayın, 1. Baskı. |
• Schiavo, R (2007). Helath Communication From Theory to Practice. John Wiley & Sons, Inc., First Edition, USA |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav 1 | 1 | 6 | 6 |
Ödev 1 | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |