Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İletişim Sosyolojisi PSİ448 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Örgün
Dersin Koordinatörü Ar. Gör. Dr. Başak GENÇTÜRK OĞHAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı; Eleştiri, Kuram/Teori, Paradigma, Kitle kültürü ve kitle iletişimi
Dersin İçeriği İletişim süreçleri
Ders Öğrenme Kazanımları - Sinema sanatının ürünlerini kuramsal olarak değerlendirir.
- Filmleri ve filmlerdeki temsilleri psikolojik kavramlara bağlı olarak açıklar.
- Psikanaliz ve filmlere ait temel kavramların tarihsel süreç içindeki gelişimi anlar.
- Film eleştirisinin psikanalitik kuramdan nasıl etkilendiğini ve psikanalitik yaklaşımların sinemaya nasıl bir yön verdiğini anlar.
- Bir araştırma sorusuna dayanarak, filme ilişkin geçerli kanıtlar sunarak filmler hakkında argüman geliştirir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta İletişim Sosyolojisine giriş Ders Saati
2. Hafta Eleştiri, Kuram/Teori, Paradigma, Kitle kültürü ve kitle iletişimi Ders Saati
3. Hafta İletişim Süreçleri: Kanal, araç, kod Ders Saati
4. Hafta Göstergebilim Ders Saati
5. Hafta Dilbilim ve Anlamlandırma Ders Saati
6. Hafta Kamusal Alan Kuramları, Habermas'ın iletişimsel eylem kuramı, reality showlar, kısa film gösterimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
7. Hafta Kitle iletişim modelleri, 1) Lasswell’in İletişim Modeli 2) Riley ve Riley’in Sosyolojik Modeli 3) Eşik Bekçiliği Modeli (gatekeeping) Ders Saati
8. Hafta Ara sınav Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
9. Hafta İletişimin Ekonomi Politik Değerlendirmesi 1) Ekonomik politik nedir? 2) Chomsky ve Rızanın İmalatı 3) Bilgi Toplumu Schiller ve Medya emperyalizmi Ders Saati Araştırma
10. Hafta Frankfurt Okulu Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
Kaynaklar
Fiske, J. (2003). İletişim çalışmalarına giriş (2. Baskı), Ankara: Bilim ve Sanat
Maigret, E. (2014). Medya ve İletişim Sosyolojisi, İstanbul: İletişim Yayınları.
Özçetin, B. (2018). Kitle iletişim kuramları: kavramlari okullar, modeller. İstanbul: İletişim Yayınları
Herman, E., ve Chomsky, N. (2006). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği (2. Baskı), İstanbul: BGST Yayınları.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 2 0 0 0 0 0 40,60
PY2 2 0 0 0 0 0 40,60
PY3 2 0 0 0 0 0 40,60
PY4 3 0 0 0 0 0 40,60
PY5 3 0 0 0 0 0 40,60
PY6 1 0 0 0 0 0 40,60
PY7 1 0 0 0 0 0 40,60
PY8 1 0 0 0 0 0 40,60
PY9 1 0 0 0 0 0 40,60
PY10 1 0 0 0 0 0 40,60
PY11 3 0 0 0 0 0 40,60
PY12 1 0 0 0 0 0 40,60
PY13 4 0 0 0 0 0 40,60
PY14 4 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Diğer Faaliyetler 1 20 20
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 1 17,5 17,5
Final 1 3 3
Sınıf İçi Etkinlik 1 42 42
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0