Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması İBSPF109 7. Yarıyıl 1 + 0 5,0 10,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Erol UĞUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin uygulama okulunda her hafta bir günlük plan hazırlayarak uygulama yapmasını ve uygulamaların değerlendirilmesi ile elde edilecek kazanımlar ışığında uygulama ve süreci değerlendirileceği bir portfolyo hazırlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme Beden eğitimi dersinin öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, model ve malzemelerin önemini değerlendirme Öğretmen-öğrenci davranışları ve ilişkilerini değerlendirme Öğrenmede öğretenin rolünü, öğrenci motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini gözlem ve değerlendirme Aday öğretmen ile sınıf öğretmeni ve öğrenciler arasında etkileşim: gözlem, tartışma ve değerlendirme Uygulama: Ders planı hazırlama, sınıf öğretmeni ve stajdan sorumlu öğretim üyesi ile görüşme ve tartışma Küçük deneme dersler hazırlama ve uygulama Düzeltmeler ve eleştiriler doğrultusunda örnek bir ders hazırlama ve uygulama Verilen ders, dönem içinde edinilen bilgi, gözlem, deneyimlerle öğrencileri bilgilendirmeğe yönelik görsel bir sunum yapma.
Ders Öğrenme Kazanımları - Ders planı hazırlayabilecek, gerekli spor malzemelerinin nasıl kullanacağını öğrenir, Hazırladığı plan doğrultusunda ders yürütür, Verdiği dersi eleştirir ve değerlendirir
- Bu dersin sonunda öğrenci, Öğretenin rolünü, öğrenen-öğreten ilişkilerinin, öğrenenin motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini değerlendirir
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Uygulama okulu, kuralları ve uygulama takvimi hakkında genel bilgilendirme.
2. Hafta İlk gözlemler ve karşılaşılan güçlüklerin tartışılması
3. Hafta Uygulama sınıfları ile ilgili ilk gözlemlerin tartışılması; ders planı hazırlama ilkelerinin gözden geçirilmesi.
4. Hafta Öğretmen-öğrenci, öğrenci-öğrenci ilişkileri ve etkileşimleri ile ilgili gözlemlerin tartışılması.
5. Hafta Örnek ders planlarının teslimi ve sınıfta tartışılması
6. Hafta Uygulama okulunda kullanılan yöntem ve tekniklerin tartışılması.
7. Hafta Aday öğretmen ve sınıf ilişkilerinin ve örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi
10. Hafta Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi
11. Hafta Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi
12. Hafta Örnek ders ile ilgili ders planlarının değerlendirilmesi
13. Hafta Uygulama okulunda gerçekleştirilen deneme derslerin değerlendirilmesi.
14. Hafta Uygulama okulunda gerçekleştirilen deneme derslerin değerlendirilmesi
15. Hafta Final sınavı
Kaynaklar
Başar, H. (1998). Sınıf Yönetimi. Ankara: Pe-gem Yayınları.
Metzler, M. (2005). Instructional Models For PE. Second edition. Atlanta,USA.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma 4 20 80
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 5 5
Ders Saati 2 20 40
Diğer Faaliyetler 2 20 40
Sözel Anlatım 1 5 5
Görsel Sunum 1 3 3
Uygulama 1 2 2
Ara Sınav 1 1 8 8
Ödev 1 2 12 24
Ödev 2 2 12 24
Final 1 8 8
Uygulama 1 6 6
Uygulama DS 1 6 6
Sınıf İçi Etkinlik 1 4 4
Toplam İş Yükü 255
Dersin AKTS Kredisi 10,0