Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Rehberlik ve Özel Eğitim İBSPF105 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Belgin ÜSTÜN GÜLLÜ
Doç. Dr. Erol UĞUR
Doç. Dr. Erol UĞUR
Dr. Öğr. Üyesi Belgin ÜSTÜN GÜLLÜ
Doç. Dr. SEDEF ÜNSAL SEYDOOĞULLARI
Dr. Öğr. Üyesi Belgin ÜSTÜN GÜLLÜ
Dr. Öğr. Üyesi Belgin ÜSTÜN GÜLLÜ
Doç. Dr. Erol UĞUR
Dr. Öğr. Üyesi Belgin ÜSTÜN GÜLLÜ
Dr. Öğr. Üyesi Belgin ÜSTÜN GÜLLÜ
Dr. Öğr. Üyesi Belgin ÜSTÜN GÜLLÜ
Dr. Öğr. Üyesi Belgin ÜSTÜN GÜLLÜ
Dr. Öğr. Üyesi AHMET FURKAN TOSYALI
Dr. Öğr. Üyesi AHMET FURKAN TOSYALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, okullarda rehberlik sürecini ve özel eğitimi ana hatlarıyla tanıtmak olup başlıca konular: Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi; özel eğitimle ilgili temel kavramlar; özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi; özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler; özel eğitimde tarama, yönlendirme, tanı ve değerlendirme; öğretimin bireyselleştirilmesi; kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri; ailenin özel eğitime katılımı ve işbirliği; rehberlik ve özel eğitimde etik ilkeler.
Dersin İçeriği Pedagojik formasyon eğitim dersi
Ders Öğrenme Kazanımları - 1. Ekonomi biliminin temel prensiplerini ve ekonomik düşüncenin mantığını kavrama. 2. Piyasada fiyat mekanizması ve fiyatların oluşumunu anlama ve ifade etme 3. Üretim, maliyetler ve üretim faktörleri ile birlikte teşebbüsün ve çeşitlerini inceleme 4. Temel uluslararası iktisadi konuları, çok uluslu şirketleri, yabancı sermaye, borsa ve Türkiye uygulamaları ile ilgili bilgilere sahip olma.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş ve Temel Kavramlar
2. Hafta Tarihçe
3. Hafta Rehberlik Modelleri
4. Hafta Rehberlik Hizmetlerinin Sınıflandırılması
5. Hafta Rehberlik Hizmetlerinin Sınıflandırılması
6. Hafta Mesleki Rehberlik
7. Hafta Eğitsel Rehberlik
8. Hafta Kişisel Sosyal Rehberlik
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmet Alanları Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Hizmet Alanları ​
11. Hafta Bireyi Tanıma Teknikleri
12. Hafta Test Teknikleri ve Testdışı Teknikleri
13. Hafta Rehberlik Hizmetlerinin Örgütsel Yapısı: Rehberlik ve Özel Eğitim Hizmetleri
14. Hafta Özel Gereksinimli Çocuklar
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
PY1 2 2 40,60
PY2 2 2 40,60
PY3 2 2 40,60
PY4 3 3 40,60
PY5 3 3 40,60
PY6 1 1 40,60
PY7 1 1 40,60
PY8 1 1 40,60
PY9 1 1 40,60
PY10 1 1 40,60
PY11 3 3 40,60
PY12 1 1 40,60
PY13 4 4 40,60
PY14 4 4 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 5 4 20
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınav 1 1 3 3
Final 1 3 3
Uygulama 2 6 12
Uygulama DS 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 7 3 21
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0