Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme İBSPF106 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Erol UĞUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlara ve sınıflar için ölçme araçlarının geliştirilmesinde yeterliklere ilişkin temel bilgi ve anlayışa sahip olmak.
Dersin İçeriği Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi; ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar; ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özellikleri; başarı testleri geliştirme ve uygulama; test sonuçlarının yorumlanması ve geri bildirim verme; test ve madde puanlarının analizi; değerlendirme ve not verme.
Ders Öğrenme Kazanımları - 1. Ekonomi biliminin temel prensiplerini ve ekonomik düşüncenin mantığını kavrama. 2. Piyasada fiyat mekanizması ve fiyatların oluşumunu anlama ve ifade etme 3. Üretim, maliyetler ve üretim faktörleri ile birlikte teşebbüsün ve çeşitlerini inceleme 4. Temel uluslararası iktisadi konuları, çok uluslu şirketleri, yabancı sermaye, borsa ve Türkiye uygulamaları ile ilgili bilgilere sahip olma.
- Eğitimde ve psikolojide ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amacını ve önemini açıklar.
- Eğitimde ve psikolojide ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amacını ve önemini açıklar.
- Değerlendirme kavramını ve türlerini açıklar ve örnek verir.
- Değerlendirme kavramını ve türlerini açıklar ve örnek verir.
- Eğitimde ve psikolojide kullanılan farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanımlar.
- Eğitimde ve psikolojide kullanılan farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını tanımlar.
- Ölçmede hata türlerini yorumlar.
- Ölçmede hata türlerini yorumlar.
- Güvenilir, alana özgü ölçüm araçları geliştirme sürecini keşfedin.
- Güvenilir, alana özgü ölçüm araçları geliştirme sürecini keşfedin.
- Ölçmede geçerlik ve güvenirlik arsındaki ilişkiyi açıklar.
- Ölçmede geçerlik ve güvenirlik arsındaki ilişkiyi açıklar.
- Ölçme araçlarından elde edilen puanları kullanarak test ve madde istatistiklerini hesaplar.
- Ölçme araçlarından elde edilen puanları kullanarak test ve madde istatistiklerini hesaplar.
- Test planını hazırlar.
- Test planını hazırlar.
- Ölçme araçlarından elde edilen sonuçları uygun değerlendirme yöntemleri ile değerlendirir.
- Ölçme araçlarından elde edilen sonuçları uygun değerlendirme yöntemleri ile değerlendirir.
- Merkezi yığılma ölçülerinin(mod, medyan, aritmetik ortalama) ve merkezi dağılım ölçülerinin (ranj, standart sapma, çeyrek sapma, normal dağılım hesaplamalarını yapar.
- Merkezi yığılma ölçülerinin(mod, medyan, aritmetik ortalama) ve merkezi dağılım ölçülerinin (ranj, standart sapma, çeyrek sapma, normal dağılım hesaplamalarını yapar.
- Test geliştirme tekniklerini kullanır
- Test geliştirme tekniklerini kullanır
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Tanımlar, uygulamalar ve problemler Araştırma Diğer Faaliyetler
1. Hafta Dersin tanıtımı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
1. Hafta Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Tanımlar, uygulamalar ve problemler Diğer Faaliyetler Araştırma
2. Hafta Doğrudan ölçme, dolaylı ölçme, ölçek, ölçüt, bağıl ve mutlak ölçüt, ölçmede hata türleri ve ölçek çeşitleri (Sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oranlı ölçekler) Mutlak ve bağıl değerlendirme Diğer Faaliyetler Araştırma
2. Hafta Ekonominin temel kavramları ve soruları Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
2. Hafta Doğrudan ölçme, dolaylı ölçme, ölçek, ölçüt, bağıl ve mutlak ölçüt, ölçmede hata türleri ve ölçek çeşitleri (Sınıflama, sıralama, eşit aralıklı ve oranlı ölçekler) Mutlak ve bağıl değerlendirme Araştırma Diğer Faaliyetler
3. Hafta Ölçme aracında bulunması gereken özellikler: geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık Diğer Faaliyetler Araştırma
3. Hafta Piyasa Ekonomisi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
3. Hafta Ölçme aracında bulunması gereken özellikler: geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık Araştırma Diğer Faaliyetler
4. Hafta Geçerlik ile güvenirlik arasındaki ilişki, ölçmede güvenirlik nasıl hesaplanır? Araştırma Diğer Faaliyetler
4. Hafta Mikro-Makro Ekonomi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati
4. Hafta Geçerlik ile güvenirlik arasındaki ilişki, ölçmede güvenirlik nasıl hesaplanır? Diğer Faaliyetler Araştırma
5. Hafta Test analizleri: Güçlük indeksi ve ayırt ediciliğin hesaplanması Diğer Faaliyetler
5. Hafta Arz-Talep, Fiyat Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
5. Hafta Test analizleri: Güçlük indeksi ve ayırt ediciliğin hesaplanması Diğer Faaliyetler
6. Hafta Sözlü sınavlar, kısa cevap testleri, doğru yanlış testleri , eşleştirmeli testler ve çoktan seçmeli testler Araştırma Diğer Faaliyetler
6. Hafta Esneklik Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Sözlü sınavlar, kısa cevap testleri, doğru yanlış testleri , eşleştirmeli testler ve çoktan seçmeli testler Araştırma Diğer Faaliyetler
7. Hafta Merkezi yığılma ölçüleri (mod, medyan, aritmetik ortalama) Diğer Faaliyetler
7. Hafta Tüketici Davranış Teorisi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
7. Hafta Merkezi yığılma ölçüleri (mod, medyan, aritmetik ortalama) Diğer Faaliyetler
8. Hafta ARA SINAV
8. Hafta Ara sınav
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Merkezi dağılım ölçüleri (ranj, standart kayma, çeyrek kayma, normal dağılım) Araştırma
9. Hafta Tam Rekabet Piyasası Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Merkezi dağılım ölçüleri (ranj, standart kayma, çeyrek kayma, normal dağılım) Araştırma
10. Hafta Test puanları üzerinde bazı istatistiksel işlemler: Z ve T puanının hesaplanması Diğer Faaliyetler
10. Hafta Monopol- Oligopol Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
10. Hafta Test puanları üzerinde bazı istatistiksel işlemler: Z ve T puanının hesaplanması Diğer Faaliyetler
11. Hafta Duyuşsal Alan davranışlarının ölçülmesi: İlgi, tutum ve eğilim testleri Diğer Faaliyetler Araştırma
11. Hafta İstihdam politikaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
11. Hafta Duyuşsal Alan davranışlarının ölçülmesi: İlgi, tutum ve eğilim testleri Araştırma Diğer Faaliyetler
12. Hafta Psiko motor alan davranışlarının ölçülmesi: Performans testleri ve portfolyo değerelndirme Diğer Faaliyetler
12. Hafta Türkiye Dış politikası Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
12. Hafta Psiko motor alan davranışlarının ölçülmesi: Performans testleri ve portfolyo değerelndirme Diğer Faaliyetler
13. Hafta Test geliştirme ve soru hazırlama teknikleri Diğer Faaliyetler Araştırma
13. Hafta Küreselleşme ve Ekonomi Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
13. Hafta Test geliştirme ve soru hazırlama teknikleri Araştırma Diğer Faaliyetler
14. Hafta FİNAL Araştırma Diğer Faaliyetler
14. Hafta Küreselleşme ve Ekonomi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati
14. Hafta FİNAL Araştırma Diğer Faaliyetler
Kaynaklar
Güler, N.(2016). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademi (9. Baskı), Ankara.TEKİN H. (2003) EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME. ANKARA: YARGI MATBAACILIK
Turgut M. F. (1984) Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme Saydam Matbaacılık 3. Baskı Ankara
ATILGAN, H.; KAN, A. & DOĞAN, N. (2009).EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME. ANKARA: ANI YAYINCILIK
• Kazgan, G. (2003). İktisadi Düşünce veya Politik İktisadın Evrimi. Remzi Kitapevi. Alkin, E., Yıldırım, K. ve Özer, M. (2003). İktisada Giriş. Eskişehir: AÜ Yayınları. • Boratav, K. (2005). Türkiye İktisat Tarihi. Ankara: İmge Kitapevi • Nelson, J.A. (2011). Hayatımızdaki Ekonomi. Çev. Didem Kizen. Cogito Dizisi, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Güler, N.(2016). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Pegem Akademi (9. Baskı), Ankara.TEKİN H. (2003) EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME. ANKARA: YARGI MATBAACILIK
Turgut M. F. (1984) Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme Saydam Matbaacılık 3. Baskı Ankara
ATILGAN, H.; KAN, A. & DOĞAN, N. (2009).EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME. ANKARA: ANI YAYINCILIK
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11 DK12 Ölçme Yöntemi
PY1 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY2 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY3 2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY4 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY5 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY6 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY7 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY8 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY9 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY10 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY11 3 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY12 1 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY13 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY14 4 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 5 4 20
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınav 1 1 3 3
Final 1 3 3
Uygulama 2 6 12
Uygulama DS 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 7 3 21
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0