Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiye’de Felsefe | PSİ345 | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Aysun AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Söz konusu ders, Türkiye’de felsefenin gelişimini, tarihini ve diğer alanlarla ve disiplinler ile sahip olduğu ilişkiyi irdelemeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Türk düşünce tarihinin tarihsel olarak sınıflandırılması |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- 1) Türkiye’de felsefenin tarihsel gelişimini takip eder. 2) Batı felsefesinin Türk düşünce geleneğine yönelik etkisini idrak eder. 3) İslam felsefenin Türk düşüncesi üzerindeki etkilerini kavrar. 4) Türkçe’nin bir dil olarak sağladığı felsefi olanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş | Ders Saati |
2. Hafta | Türkiye’de bir felsefe var mı? | Ders Saati |
3. Hafta | Türkçe bir dil olarak felsefe yapmaya elverişli mi? | Ders Saati |
4. Hafta | Türk düşünce tarihinin tarihsel olarak sınıflandırılması | Ders Saati |
5. Hafta | İslamiyet Öncesi Türk düşüncesi | Ders Saati |
6. Hafta | İslam Felsefesi | Ders Saati |
7. Hafta | Cumhuriyet Döneminde felsefe | Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Pozitivizm’in Türkiye’deki felsefi etkileri | Ders Saati |
10. Hafta | Takiyettin Mengüşoğlu örneği | Ders Saati |
11. Hafta | Nermi Uygur Örneği | Ders Saati |
12. Hafta | İoanna Kuçuradi örneği | Ders Saati |
13. Hafta | Oruç Aruoba Örneği | Ders Saati |
14. Hafta | Genel Tartışma | Ders Saati |
Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Öğretim ve Araştırma Alanı Olarak Felsefe, Betül Çotuksöken, TFK, Ankara, 2001. Cumhuriyet Döneminde Aydınlanma ve İnsan Felsefesi Çalışmaları, Sevgi İyi, Toroslu Kitaplığı, Ankara, 2006. 100 Soruda Türkiye’de Felsefenin Boyutları, Nermi Uygur, Gerçek Yayınları, İstanbul, 1983. Türkiye’de Felsefe Levent Bayraktar, , Aktif Düşünce Yayınları, İstanbul, 2016. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 40,60 |
PY2 | 2 | 0 | 40,60 |
PY3 | 5 | 0 | 40,60 |
PY4 | 3 | 0 | 40,60 |
PY5 | 2 | 0 | 40,60 |
PY6 | 1 | 0 | 40,60 |
PY7 | 1 | 0 | 40,60 |
PY8 | 2 | 0 | 40,60 |
PY9 | 1 | 0 | 40,60 |
PY10 | 3 | 0 | 40,60 |
PY11 | 4 | 0 | 40,60 |
PY12 | 4 | 0 | 40,60 |
PY13 | 1 | 0 | 40,60 |
PY14 | 3 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ödev 1 | 1 | 17,5 | 17,5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |