Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim İlke ve Yöntemleri İBSPF102 4. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AHMET FURKAN TOSYALI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders lisans öğrencilerinin, öğrenme ve öğretme süreci arasındaki ilişkiyi kavramalarını, etkili öğretim programı geliştirebilmeleri için farklı model, yöntem ve tekniklerin ilke ve uygulamalarını öğrenmelerini hedeflemiştir.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini, öğretim ilke ve yöntemler ile ilgili temel kavramlar, belli başlı, model, strateji, yöntem, ve teknik bilgisi, öğretimin niteliğini geliştiren faktörler, öğrenci bireysel farklılığının belirlenmesi, bireysel farklılığa dayalı olarak ders etkinliğinin oluşturulması, öğretim bağlamına göre öğretim ortamının değerlendirilmesi oluşturmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Eğitim programlarındaki temel kavramları ve fikirleri bilir.
- Eğitim, öğrenme, öğretme, öğretim ve öğretmen kavramları arasındaki ilişkiyi kavrama.
- Model, yöntem, teknik, strateji kavramların tanıma.
- Eğitim programını nasıl geliştireceğini öğrenir.
- Ders planını nasıl hazırlayacağını öğrenir.
- Model, yöntem, teknik, strateji kavramları arasındaki ilişkiyi kavrama.
- Belli başlı modellerin ilkelerini kavrama.
- Program geliştirme modellerini anlar.
- Temel öğrenme stratejilerini karşılaştırır.
- Bu modeller arasında, benzerlik ve farklılıkları açıklama.
- Belli başlı yöntemlerin ilkelerini kavrama.
- Temel öğrenme metod ve tekniklerini öğrenir.
- Temel öğrenme metod ve tekniklerini öğrenir.
- Bu yöntemler arasında, benzerlik ve farklılıkları açıklama.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Öğretim model, strateji, yöntem ve teknik bilgisinin öğretim sürecindeki önemi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma
1. Hafta Öğrenme ve öğretme ilkeleri
2. Hafta Eğitim programının temel öğeleri
2. Hafta Öğretim model, strateji, yöntem ve teknikle ilişkin temel kavramlar Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
3. Hafta Etkili bir öğretim ortamı yaratmada göz önünde bulunması gereken ilkeler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma
3. Hafta Eğitim programı hazırlama
4. Hafta Eğitim programı hazırlama
4. Hafta Yapılandırmacı öğretim modeli Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
5. Hafta Tam öğrenme modeli Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
5. Hafta Program geliştirmenin felsefi temelleri
6. Hafta Öğretme - öğrenme strateji ve modelleri
6. Hafta Öğretim stratejileri Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Soru-Cevap ve düz anlatım yöntemi Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
7. Hafta Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
8. Hafta Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri
8. Hafta Ara Sınav 1 Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati
9. Hafta Tartışma yöntemleri Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta Öğretim strateji,yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması
10. Hafta İşbirlikli öğrenme yöntemi Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati
11. Hafta Farklılaştırılmış öğrenme yöntemi, çoklu zeka kuramı Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
11. Hafta Öğretim ve öğrenme stratejileri
12. Hafta Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları
12. Hafta Proje Tabanlı Öğretim Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Probleme dayalı öğretim ve örnek olay Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
13. Hafta Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları
14. Hafta Öğretim yöntem ve teknikleri
14. Hafta Drama ve rol yapma tekniği Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
15. Hafta Final Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
Kaynaklar
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. Eğitim Dünyası Yayınları. Açıkgöz, K. Ü. ( 2003).
Aktif Öğrenme. Eğitim Dünyası Yayınları. Bilen, M. (1999). Plandan Uygulamaya Öğretim. Sistem Ofset.
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. Eğitim Dünyası Yayınları. Doğanay, A., (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: PEGEM. Açıkgöz, K. Ü. ( 2003). Aktif Öğrenme. Eğitim Dünyası Yayınları. Fer, S., (2016). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık. Senemoğlu, N., (2016). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ertem Matbaacılık. Carol And Tomlinson, The Differentiated Classroom, 1999. Demirel, Ö. (2005). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme: Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 DK10 DK11 DK12 DK13 Ölçme Yöntemi
PY1 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY2 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY3 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY4 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY5 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY6 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY7 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY8 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY9 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY10 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY11 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY12 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY13 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY14 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 25 25
Ders Saati 14 3 42
Diğer Faaliyetler 1 25 25
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 1 4 4
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0