Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretim İlke ve Yöntemleri | İBSPF102 | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET FURKAN TOSYALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders lisans öğrencilerinin, öğrenme ve öğretme süreci arasındaki ilişkiyi kavramalarını, etkili öğretim programı geliştirebilmeleri için farklı model, yöntem ve tekniklerin ilke ve uygulamalarını öğrenmelerini hedeflemiştir. |
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğini, öğretim ilke ve yöntemler ile ilgili temel kavramlar, belli başlı, model, strateji, yöntem, ve teknik bilgisi, öğretimin niteliğini geliştiren faktörler, öğrenci bireysel farklılığının belirlenmesi, bireysel farklılığa dayalı olarak ders etkinliğinin oluşturulması, öğretim bağlamına göre öğretim ortamının değerlendirilmesi oluşturmaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Eğitim programlarındaki temel kavramları ve fikirleri bilir. - Eğitim, öğrenme, öğretme, öğretim ve öğretmen kavramları arasındaki ilişkiyi kavrama. - Model, yöntem, teknik, strateji kavramların tanıma. - Eğitim programını nasıl geliştireceğini öğrenir. - Ders planını nasıl hazırlayacağını öğrenir. - Model, yöntem, teknik, strateji kavramları arasındaki ilişkiyi kavrama. - Belli başlı modellerin ilkelerini kavrama. - Program geliştirme modellerini anlar. - Temel öğrenme stratejilerini karşılaştırır. - Bu modeller arasında, benzerlik ve farklılıkları açıklama. - Belli başlı yöntemlerin ilkelerini kavrama. - Temel öğrenme metod ve tekniklerini öğrenir. - Temel öğrenme metod ve tekniklerini öğrenir. - Bu yöntemler arasında, benzerlik ve farklılıkları açıklama. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Öğretim model, strateji, yöntem ve teknik bilgisinin öğretim sürecindeki önemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma |
1. Hafta | Öğrenme ve öğretme ilkeleri | |
2. Hafta | Eğitim programının temel öğeleri | |
2. Hafta | Öğretim model, strateji, yöntem ve teknikle ilişkin temel kavramlar | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
3. Hafta | Etkili bir öğretim ortamı yaratmada göz önünde bulunması gereken ilkeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati Araştırma |
3. Hafta | Eğitim programı hazırlama | |
4. Hafta | Eğitim programı hazırlama | |
4. Hafta | Yapılandırmacı öğretim modeli | Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
5. Hafta | Tam öğrenme modeli | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
5. Hafta | Program geliştirmenin felsefi temelleri | |
6. Hafta | Öğretme - öğrenme strateji ve modelleri | |
6. Hafta | Öğretim stratejileri | Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Soru-Cevap ve düz anlatım yöntemi | Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
7. Hafta | Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri | |
8. Hafta | Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleri | |
8. Hafta | Ara Sınav 1 | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
9. Hafta | Tartışma yöntemleri | Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
9. Hafta | Ara sınav | |
10. Hafta | Öğretim strateji,yöntem ve tekniklerin etkili kullanılması | |
10. Hafta | İşbirlikli öğrenme yöntemi | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
11. Hafta | Farklılaştırılmış öğrenme yöntemi, çoklu zeka kuramı | Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
11. Hafta | Öğretim ve öğrenme stratejileri | |
12. Hafta | Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları | |
12. Hafta | Proje Tabanlı Öğretim | Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Probleme dayalı öğretim ve örnek olay | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları | |
14. Hafta | Öğretim yöntem ve teknikleri | |
14. Hafta | Drama ve rol yapma tekniği | Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
15. Hafta | Final | Ders Saati Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. Eğitim Dünyası Yayınları. Açıkgöz, K. Ü. ( 2003). |
Aktif Öğrenme. Eğitim Dünyası Yayınları. Bilen, M. (1999). Plandan Uygulamaya Öğretim. Sistem Ofset. |
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. Eğitim Dünyası Yayınları. Doğanay, A., (2017). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: PEGEM. Açıkgöz, K. Ü. ( 2003). Aktif Öğrenme. Eğitim Dünyası Yayınları. Fer, S., (2016). Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları. Ankara: Anı Yayıncılık. Senemoğlu, N., (2016). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Ertem Matbaacılık. Carol And Tomlinson, The Differentiated Classroom, 1999. Demirel, Ö. (2005). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme: Öğretme Sanatı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Özcan Demirel, Eğitimde Program Geliştirme. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 | DK13 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 25 | 25 |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ödev 1 | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |