Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İkna Psikolojisi PSİ236 4. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Ar. Gör. Dr. Başak GENÇTÜRK OĞHAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, insanların bir isteğe itaat etmesini sağlayan bazı psikolojik ilkeleri aktarmak; ikna tekniklerine ilişkin bir kavrayış geliştirerek günlük yaşamda bu bilgilerin kullanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği İknanın Psikolojisi düşünmeden verdiğimiz kararların altında yatan nedenlere ışık tutuyor ve aynı zamanda kişiler üzerinde uygulanan manipülasyon yöntemlerini anlatıyor.
Ders Öğrenme Kazanımları - İkna psikolojisini açıklayan sosyal etki kuramlarını bilir.
- İkna tekniklerini sıralar.
- İkna teknikleri arasındaki farklılıkları ayırt eder.
- Reklam ve iletişim kampanyalarında kullanılan ikna yöntemlerini tanır.
- Günlük hayatında ikna edici mesajların tüketicisi olarak farkındalık geliştirir.
- İkna edici mesajlar tasarlar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Giriş Araştırma Ders Saati
2. Hafta İkna Tanımları ve İlişkili Kavramlar Ders Saati
3. Hafta Tutumlar Ders Saati
4. Hafta Tutum ve Davranışlarla İlişkili Kuramlar Ders Saati
5. Hafta Alıcının Özellikleri ve İkna Ders Saati
6. Hafta İkna Teknikleri Ders Saati
7. Hafta İkna teknikleri Ders Saati
8. Hafta Ara Sınav Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Reklam ve İkna Ders Saati
10. Hafta İletişim Kampanyalarında İkna Ders Saati
11. Hafta Reklam ve İkna Kampanyalarında İkna Tekniklerinin Değerlendirilmesi Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
12. Hafta Reklam ve İkna Kampanyalarında İkna Tekniklerinin Değerlendirilmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma
13. Hafta İkna Edici Mesaj Yazımı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma
14. Hafta Genel Değerlendirme Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
Kaynaklar
Demirtaş-Madran, H. A. (2021). Tutum, Tutum Değişimi ve İkna: Temel Kuram, Kavram ve Ankara: Nobel Yayınevi. Dillard, J. P. , & Pfau, M. W. (2006). The Persuasion Handbook Developments in Theory and Practice. Madison: Sage. Petty, R. E. & Cacioppo, J. T. (1996). Attitudes and Persuasion: Classic and Contemporary Approaches. Cialdini, R. (2014). İknanın Psikolojisi. MediaCat Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 0 40,60
PY2 2 0 0 0 0 0 0 40,60
PY3 5 0 0 0 0 0 0 40,60
PY4 3 0 0 0 0 0 0 40,60
PY5 2 0 0 0 0 0 0 40,60
PY6 1 0 0 0 0 0 0 40,60
PY7 1 0 0 0 0 0 0 40,60
PY8 2 0 0 0 0 0 0 40,60
PY9 1 0 0 0 0 0 0 40,60
PY10 3 0 0 0 0 0 0 40,60
PY11 4 0 0 0 0 0 0 40,60
PY12 4 0 0 0 0 0 0 40,60
PY13 1 0 0 0 0 0 0 40,60
PY14 3 0 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 3 42
Diğer Faaliyetler 1 20 20
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 1 17,5 17,5
Final 1 3 3
Sınıf İçi Etkinlik 1 42 42
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0