Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İkna Psikolojisi | PSİ236 | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Ar. Gör. Dr. Başak GENÇTÜRK OĞHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, insanların bir isteğe itaat etmesini sağlayan bazı psikolojik ilkeleri aktarmak; ikna tekniklerine ilişkin bir kavrayış geliştirerek günlük yaşamda bu bilgilerin kullanılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | İknanın Psikolojisi düşünmeden verdiğimiz kararların altında yatan nedenlere ışık tutuyor ve aynı zamanda kişiler üzerinde uygulanan manipülasyon yöntemlerini anlatıyor. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- İkna psikolojisini açıklayan sosyal etki kuramlarını bilir. - İkna tekniklerini sıralar. - İkna teknikleri arasındaki farklılıkları ayırt eder. - Reklam ve iletişim kampanyalarında kullanılan ikna yöntemlerini tanır. - Günlük hayatında ikna edici mesajların tüketicisi olarak farkındalık geliştirir. - İkna edici mesajlar tasarlar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Giriş | Araştırma Ders Saati |
2. Hafta | İkna Tanımları ve İlişkili Kavramlar | Ders Saati |
3. Hafta | Tutumlar | Ders Saati |
4. Hafta | Tutum ve Davranışlarla İlişkili Kuramlar | Ders Saati |
5. Hafta | Alıcının Özellikleri ve İkna | Ders Saati |
6. Hafta | İkna Teknikleri | Ders Saati |
7. Hafta | İkna teknikleri | Ders Saati |
8. Hafta | Ara Sınav | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | Reklam ve İkna | Ders Saati |
10. Hafta | İletişim Kampanyalarında İkna | Ders Saati |
11. Hafta | Reklam ve İkna Kampanyalarında İkna Tekniklerinin Değerlendirilmesi | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
12. Hafta | Reklam ve İkna Kampanyalarında İkna Tekniklerinin Değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
13. Hafta | İkna Edici Mesaj Yazımı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Araştırma |
14. Hafta | Genel Değerlendirme | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
Demirtaş-Madran, H. A. (2021). Tutum, Tutum Değişimi ve İkna: Temel Kuram, Kavram ve Ankara: Nobel Yayınevi. Dillard, J. P. , & Pfau, M. W. (2006). The Persuasion Handbook Developments in Theory and Practice. Madison: Sage. Petty, R. E. & Cacioppo, J. T. (1996). Attitudes and Persuasion: Classic and Contemporary Approaches. Cialdini, R. (2014). İknanın Psikolojisi. MediaCat Yayıncılık. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ödev 1 | 1 | 17,5 | 17,5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |