Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Felsefenin Temel Problemleri | PSİ230 | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Adnan ESENYEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Felsefenin temel problemlerini öğrenciye eleştirel bir bakışla tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Hayatın anlamı problemi, bilginin kaynağı problemi, dış dünyanın varoluşu problemi, uzamın ve zamanın neliği problemi, insan istemesinin özgürlüğü sorunu gibi “problem alanları” irdelenecek ve Platon, Aristoteles, Kant, Schopenhauer, Nietzsche, Heidegger gibi filozofların tarih boyunca bu problemlerin çözümüne yönelik sunduğu yanıtlar incelenecektir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Felsefenin nasıl ve neden ortaya çıktığını anlamak. - Felsefenin hangi problemler ile meşgul olduğunu kavramak - Varlığın ne anlama geldiği sorusuna ilişkin yanıtları eleştirel bir bakışla yorumlamak. - Bilginin olanağı, kaynağı ve nesnelliğine ilişkin argümanları değerlendirmek - Tanrı’nın varlığına veya yokluğuna ilişkin argümanları karşılaştırmak. - Yaşamın ne anlama geldiği sorusuna ilişkin verilen yanıtları karşılaştırmak. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Felsefenin ortaya çıkışını sağlayan koşullar ve nedenler | |
2. Hafta | Felsefenin ortaya çıkışını sağlayan koşullar ve nedenler | |
3. Hafta | Platon’da bilgi problemine giriş. | |
4. Hafta | Platon’da bilgi problemine giriş. | |
5. Hafta | Descartes’ta bilginin olanağına ilişkin septik argümanlar. | |
6. Hafta | Descartes’ta bilginin olanağına ilişkin septik argümanlar. | |
7. Hafta | Aristoteles’te Varlığın anlamı sorusu. | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Heidegger’de Varlığın anlamı sorusu. | |
10. Hafta | Heidegger’de Varlığın anlamı sorusu. | |
11. Hafta | Kozmolojik ve Ontolojik kanıtların karşılaştırılması. | |
12. Hafta | Kötülük sorunu. | |
13. Hafta | Schopenhauer’da insanın özgürlüğü ve yaşamın anlamı. | |
14. Hafta | Nietzsche’de yaşamın anlamı | |
15. Hafta | Genel Değerlendirme |
için Felsefe Yaparız?, Jean-François Lyotard (Çev. Kurtuluş Dinçer), Pharmakon Yayınları, 1. Basım, Ankara 2016. |
Felsefeye Giriş, Nigel Warburton(Çev. Mehmet Ata Arslan & Kerem Cankoçak) , Alfa Yayınları 2. Basım, İstanbul, Mart 2016. |
Felsefenin Temel Disiplinleri, Heinz Heimsoeth, çev. Takiyettin Mengüşoğlu, Doğu Batı Yayınları,3. Basım, Ankara, 2007. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ödev 1 | 1 | 17,5 | 17,5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |