Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Mantık | PSİ228 | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET FURKAN TOSYALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Mantığın sembolleştirilme sürecini, önermeler mantığı ile niceleme mantığı üzerinden kavramak. |
Dersin İçeriği | Simgeleştirme, kümeler mantığı, kavramların sembolleştirilmesi, doğruluk tablosu ile tutarlılık, geçerlilik ve eşdeğerliğin denetlenmesi, çözümleyici çizelge ile tutarlılık, geçerlilik ve eşdeğerliğin denetlenmesi. Niceleme mantığı ve niceleyiciler |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Sembolik mantığın temel kavramlarını açıklayabilme - Sembolik önermeler mantığını kullanarak günlük dildeki akıl yürütmeleri çözümleyebilme. - Önermeler mantığında doğruluk tablosu yöntemini kullanarak önermeleri denetleyebilme. - Önermeler mantığında çözümleyici çizelgeyi kullanarak önermeleri denetleyebilme. - Niceleme mantığında önermelerin çözümleyici çizelge ile denetleyebilme. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Sembolik mantık. | |
2. Hafta | Önermelerin sembolleştirilmesi. | |
3. Hafta | Doğruluk Tablosu | |
4. Hafta | Doğruluk Tablosu ile tutarlılık denetlemesi | |
5. Hafta | Doğruluk Tablosu ile geçerlilik denetlemesi | |
6. Hafta | Doğruluk Tablosu ile eşdeğerlilik denetlemesi | |
7. Hafta | Doğruluk Tablosu ile eşdeğerlilik denetlemesi | |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Çözümleyici çizelge yöntemi | |
10. Hafta | Çözümleyici çizelge yöntemi ile tutarlılık denetlemesi | |
11. Hafta | Çözümleyici çizelge yöntemi ile geçerlilik denetlemesi | |
12. Hafta | Çözümleyici çizelge yöntemi ile eşdeğerlilik denetlemesi | |
13. Hafta | Niceleme mantığı | |
14. Hafta | Çözümleyici çizelge yöntemi ile niceleme mantığında tutarlılık ve geçerlilik denetlemesi |
Mantık, Kadir Çüçen, Sentez Yayıncılık, İstanbul, 2012. |
Mantık, Doğan Özlem, Notos Yayınları, İstanbul, 2011. |
Klasik Mantık / Prof. Dr. Necati Önder, Vadi Yayınları, İstanbul, 2009. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ödev 1 | 1 | 17,5 | 17,5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |