Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Psikolojisi | İBSPF107 | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET FURKAN TOSYALI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Katılımcılar eğitim ve psikoloji arasındaki ilişkiyi şu konular ışığında inceleyebileceklerdir: psikoloji ve eğitim psikolojisi, eğitim psikolojisinin temel kavramları, gelişimin temel kavramları, ergenlik döneminde gelişim, ahlak gelişimi, öğrenmenin kapsamı, pekiştirme, insanın öğrenmesi, güdülenmenin doğası ve tanımı, sınıfta zaman yönetimi ve disiplin kuralları. |
Dersin İçeriği | Ders kapsamında eğitim ve psikolojinin kesişim noktalarında yer alan konular işlenecektir. Bu doğrultuda, gelişim dönemleri, ahlak ve öğrenme, güdülenme, pekiştirme, sınıf ortamında zaman yönetimi ve disiplin konuları ele alınacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Eğitimin sosyal kimlik edinme açısından önemini kavrama - Eğitimin toplumsal açıdan önemini değerlendirme - Eğitim-Psikoloji ilişkisini irdeleyebilme - Gelişim özelliklerinin öğrenmedeki etkilerini belirleyebilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Psikoloji ve eğitim psikolojisi | |
2. Hafta | Eğitim psikolojisinin temel kavramları | |
3. Hafta | Gelişim | |
4. Hafta | Gelişimin temel kavramları | |
5. Hafta | Ergenlik döneminde gelişim | |
6. Hafta | Ahlak gelişimi | |
7. Hafta | Öğrenmenin kapsamı | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Pekiştirme | |
10. Hafta | İnsanın öğrenmesi | |
11. Hafta | İnsanın öğrenmesi | |
12. Hafta | Güdülenmenin doğası ve tanımı | |
13. Hafta | Sınıfta zaman yönetimi ve disiplin kuralları | |
14. Hafta | Sınıfta zaman yönetimi ve disiplin kuralları |
Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme-Öğretme), Münire Erden,Yasemin Akman, Arkadaş Yayınları, Ankara, 2008 |
Eğitim Psikolojisi, Ziya Selçuk, Nobel Yayın Dağıtım, İstanbul, 2014 |
Eğitim Psikolojisi - Kuram ve Uygulama, Robert E. Slavin,Nobel Yayın |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 5 | 4 | 20 |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Uygulama | 2 | 6 | 12 |
Uygulama DS | 1 | 1 | 1 |
Sınıf İçi Etkinlik | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |