Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk ve Genç Suçluluğu PSİ449 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Örgün
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İsmail Altan TÜLÜ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin çocuk ve ergen suçluluğunun psikolojik temellerini kavramalarını, suça sürüklenen çocuk ve ergenlerle çalışma esaslarını bilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında çocuk ve ergen suçluluğunun evrenselliği hakkında tartışılacak; yaygın olarak işlendiği gözlemlenen suç türleri, bireylerin suç işlemeye yatkın oldukları dönemler, suçlu çocukların kişilik özellikleri ve suçlu çocuğa yaklaşım biçimleri suç kuramları etrafında tartışılacaktır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Çocuk suçluluğunu açıklayan kuramları öğrenir.
- Çocuk ve ergen kavramı ve gelişim özelliklerini bilir.
- Suç kavramı, suç türleri ve çocuk suçluluğunu kavrar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Çocuk suçluluğunun tanımı
2. Hafta Çocuk ve ergen kavramı ve gelişim özellikleri
3. Hafta Suç kavramı, suç türleri ve çocuk suçluluğu
4. Hafta Çocuk suçluluğunu açıklayan kuramlar
5. Hafta Çocuk suçluluğunda bireysel nedenler
6. Hafta Çocuk suçluluğunda psikolojik nedenler
7. Hafta Aile ve çocuk suçluluğu
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Çocuk suçluluğu çalışmaları
10. Hafta Çocuk suçluluğunda sosyal nedenler
11. Hafta Madde kullanımı ve suç davranışı
12. Hafta Çocuk adalet sistemi
13. Hafta Çocuk suçluluğunu önleyici çalışmalar
14. Hafta Çocuk suçluluğunu önleyici çalışmalar ve genel değerlendirme
Kaynaklar
KANER, S., Suçluluğu Açıklayan Yaklaşımlar, A.Ü.Eğitim Bilimleri Dergisi Sayı 11,Ankara, 1993.
SEVÜK, H.Y., Uluslar Arası Sözleşmelerdeki İlkeler Açısından Çocuk Suçluluğu İle Mücadele,İstanbul, 1998, s.1.
BÜLBÜL, S., DOĞAN, S., Suça sürüklenen çocukların durumu ve çözüm önerileri. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi 2016; 59: 31-36
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 2 0 0 0 40,60
PY2 3 0 0 0 -
PY3 3 0 0 0 -
PY4 2 0 0 0 40,60
PY5 5 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 -
PY9 2 0 0 0 -
PY10 2 0 0 0 -
PY11 2 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 -
PY13 2 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 20 20
Ders Saati 14 3 42
Diğer Faaliyetler 1 42 42
Ara Sınav 1 1 3 3
Ödev 1 1 17,5 17,5
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0