Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk ve Genç Suçluluğu | PSİ449 | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Örgün |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi İsmail Altan TÜLÜ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin çocuk ve ergen suçluluğunun psikolojik temellerini kavramalarını, suça sürüklenen çocuk ve ergenlerle çalışma esaslarını bilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında çocuk ve ergen suçluluğunun evrenselliği hakkında tartışılacak; yaygın olarak işlendiği gözlemlenen suç türleri, bireylerin suç işlemeye yatkın oldukları dönemler, suçlu çocukların kişilik özellikleri ve suçlu çocuğa yaklaşım biçimleri suç kuramları etrafında tartışılacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Çocuk suçluluğunu açıklayan kuramları öğrenir. - Çocuk ve ergen kavramı ve gelişim özelliklerini bilir. - Suç kavramı, suç türleri ve çocuk suçluluğunu kavrar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Çocuk suçluluğunun tanımı | |
2. Hafta | Çocuk ve ergen kavramı ve gelişim özellikleri | |
3. Hafta | Suç kavramı, suç türleri ve çocuk suçluluğu | |
4. Hafta | Çocuk suçluluğunu açıklayan kuramlar | |
5. Hafta | Çocuk suçluluğunda bireysel nedenler | |
6. Hafta | Çocuk suçluluğunda psikolojik nedenler | |
7. Hafta | Aile ve çocuk suçluluğu | |
8. Hafta | Ara Sınav | |
9. Hafta | Çocuk suçluluğu çalışmaları | |
10. Hafta | Çocuk suçluluğunda sosyal nedenler | |
11. Hafta | Madde kullanımı ve suç davranışı | |
12. Hafta | Çocuk adalet sistemi | |
13. Hafta | Çocuk suçluluğunu önleyici çalışmalar | |
14. Hafta | Çocuk suçluluğunu önleyici çalışmalar ve genel değerlendirme |
KANER, S., Suçluluğu Açıklayan Yaklaşımlar, A.Ü.Eğitim Bilimleri Dergisi Sayı 11,Ankara, 1993. |
SEVÜK, H.Y., Uluslar Arası Sözleşmelerdeki İlkeler Açısından Çocuk Suçluluğu İle Mücadele,İstanbul, 1998, s.1. |
BÜLBÜL, S., DOĞAN, S., Suça sürüklenen çocukların durumu ve çözüm önerileri. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi 2016; 59: 31-36 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY2 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 2 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 2 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 2 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 2 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 2 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 20 | 20 |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 42 | 42 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ödev 1 | 1 | 17,5 | 17,5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |