Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Stres Yönetimi | PSİ220 | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Örgün |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. SEDEF ÜNSAL SEYDOOĞULLARI |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. SEDEF ÜNSAL SEYDOOĞULLARI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilerin stres ve stresle başa çıkma konusunda temel bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Stres kavramının, stresin fiziksel, bilişsel, duygusal ve davranışsal belirtilerinin, stres verici durumların, strese karşı verilen tepkilerin öğrencilere tanıtılması dersin temel amaçları arasında yer almaktadır. Öğrencilerin stresle başa çıkma konusundaki kuramsal bilgileri edinmelerinin yanı sıra kendi yaşamlarında karşılaşacakları stres durumlarıyla etkili biçimde başa çıkma becerisi geliştirmelerini sağlamak da dersin hedefleri arasındadır. |
Dersin İçeriği | Stres Nedir? Stres Tepkileri Nelerdir? Strese Kuramsal Yaklaşımlar, Olumlu ve Olumsuz Stres Tepkileri ve Stresle Baş Etme Yöntemleri |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Stres tepkilerinin fizyolojiyi, hastalığı ve akıl hastalığını nasıl etkilediğini anlar. - Stresin doğası, işlevi ve stres tepkileri hakkında eleştirel bakış kazanır. - Çeşitli stres kaynaklarını açıklar. - Stres tepkisini hafifletebilecek faktörleri açıklar. - Stres yönetimi uygulamalarını ve bir stres yönetimi planının nasıl tasarlanacağını ve uygulanacağını öğrenir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Stres kavramı ve stresin tanımı: Gündelik ve akademik tanımlar | Ders Saati |
2. Hafta | Strese Kuramsal Yaklaşımlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
3. Hafta | Savaşma ya da Kaçma Tepkisi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Biyolojik, Fizyolojik, Hormonal ve Psikolojik Stres Tepkileri | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
5. Hafta | Stresin Çeşitleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
6. Hafta | İş Stresi, Tükenmişlik Sendromu | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
7. Hafta | Stresin Ortaya Çıkardığı Problemler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
8. Hafta | Ara sınav | Ders Saati |
9. Hafta | Stresin Ortaya Çıkardığı Problemler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Stres Kaynağı Olarak Çatışma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
11. Hafta | A ve B Tipi Kişilik | Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
12. Hafta | Stresle başa çıkma yöntemleri: Bedene yönelik yöntemler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
13. Hafta | Stresle başa çıkma yöntemleri: Zihne yönelik yöntemler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
14. Hafta | Genel değerlendirme | Ders Saati Diğer Faaliyetler |
Şahin, N.(eds), ve ark. (2011). Stresle Başa çıkma olumlu bir yaklaşım, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, Türkiye. |
Baltaş, A. ve Baltaş, Z. (2013). Stres ve başaçıkma yolları. Remzi Kitabevi, İstanbul, Türkiye. |
Güzel, H. Ş. (2019). Stresin Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayınevi. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY6 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY13 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY14 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
Ödev 1 | 1 | 17,5 | 17,5 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |