Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Turizm İşletmelerinde Pazarlama Stratejileri TOY428 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Temel pazarlama becerilerinin yanında pazarlamanın özel konularında (kulaktan kulağa pazarlama, mobil pazarlama, ilişkisel pazarlama, değer temelli pazarlama, sosyal medya pazarlaması vs.) öğrencilere yetkinlik kazandırmak
Dersin İçeriği Öğrencilerin, turizm işletmelerinde pazarlama ve pazarlama stratejileri konusunda bilgilendirilmesidir.
Ders Öğrenme Kazanımları - • Pazarlama ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi,
- • Turizm işletmelerinde uygulanan pazarlama stratejileri hakkında bilgilenmek,
- • Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama kavramlarının öğrenilmesi,
- • Turizm işletmelerinde modern pazarlama anlayışını anlama,
- • Turizm işletmeleri için pazarlama amaçlı stratejiler geliştirebilme,
- • Turizm işletmeleri için global düşünebilme yeteneklerinin geliştirilmesi,
- • Günümüz turizmin koşullarını ve stratejik pazarlamanın gerekliliklerini tanımak,
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Kulaktan kulağa iletişim kavramı, tanımı, özellikleri ve türleri
2. Hafta Turizm sektöründe kulaktan kulağa iletişim ve pazarlamanın önemi
3. Hafta Doğrudan pazarlamanın tanımı, kapsamı ve doğrudan pazarlamada kullanılan araçlar
4. Hafta Doğrudan pazarlamanın özellikleri, işleyişi, güçlü ve zayıf yönleri
5. Hafta Elektronik pazarlama, tanımı, özellikleri, geleneksel pazarlama ile –e-pazarlama arasındaki farklar
6. Hafta Turizmde sektöründe E-pazarlama uygulamaları
7. Hafta Mobil pazarlama kavramı, tanımı, amaçları, sağladığı avantajlar
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Mobil pazarlama araçları ve turizm işletmelerinde mobil pazarlama uygulamaları, Türkiye ve dünyadan örnekler
10. Hafta İlişkisel pazarlama nedir? İlişkisel pazarlama uygulamaları ve ilişkisel pazarlamanın faydaları
11. Hafta Değer temelli pazarlama kavramı, tanımı, değer yaratma süreci. Turizm sektöründe değerin tanımı
12. Hafta Müşteri ilişkileri yönetimi, tanımı, amacı
13. Hafta Müşteri ilişkileri yönetim süreci, müşteri tatmini ve müşteri sadakati kavramları
14. Hafta Müşteri şikayetleri, kaynakları, nedenleri, şikayet yönetimi ve müşteri şikayetlerinin çözüm süreci
Kaynaklar
Turizm pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar, Ed. Burhan Kılıç ve Zafer Öter, Beta Yayınları, 2015
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 15 15
Ödev 1 5 3 15
Kısa Sınav 1 5 2 10
Final 1 20 20
Uygulama DS 14 3 42
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 144
Dersin AKTS Kredisi 5,0