Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
The Management of Multinational Corporations in Tourism ATİ409 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, çok uluslu turizm işletmelerinin işleyişine ilişkin yönetsel süreçlerin değerlendirilerek öğrencilerin bu alanda yetiştirilmesidir.
Dersin İçeriği TURİZMDE ÇOK ULUSLU İŞLETMELERİN YÖNETİMİ
Ders Öğrenme Kazanımları - • Turizm işletmeciliği alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirmek,
- • Ulusal ve uluslararası işletmelerdeki işleyişin öğrenilmesi,
- • Ulusal ve uluslararası işletmeler arasındaki farkların öğrenilmesi,
- • Turizmde çok uluslu işletmelerin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmek,
- • Yönetimsel olarak uluslararası bir işletmeyi yönetebilme yeteneğine sahip olunması,
- • Çok uluslu işletme olmanın koşullarını, süreçlerini ve gerekliliklerini tanımak,
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Ulusal işletmeler ve Küresel işletmeler
2. Hafta Çok uluslu işletmelerin avantaj ve dezavantajları
3. Hafta Çok Uluslu İşletmelerin İşlevleri
4. Hafta Çok Uluslu İşletmelerde Yönetim İşlevi
5. Hafta Çok Uluslu İşletmelerde Pazarlama ve Finans işlevi
6. Hafta Çok Uluslu İşletmelerde İnsan kaynakları işlevi
7. Hafta Çok Uluslu İşletmelerde Araştırma ve geliştirme işlevi
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Çok uluslu turizm işletmeleri
10. Hafta Çok uluslu turizm işletmelerinin yapısı ve işleyişi
11. Hafta Çok uluslu turizm işletmelerinin avantaj ve dezavantajları
12. Hafta Çok uluslu turizm işletmeleri ve Uluslararası Yönetimin Geleceği ve Öncelik Arz eden Problemler
13. Hafta Çok uluslu turizm işletmelerinin genel değerlendirilmesi
14. Hafta Çok uluslu turizm işletmeleriyle ilgili öngörüler
Kaynaklar
Eraslan, İsmail Hakkı ve Bulu Melih (2007). Sürdürülebilir Rekabet Avantajı Elde Etmede Turizm Sektörü: Sektörel Stratejiler ve Uygulamalar, Uluslar Arası Rekabet Araştırmaları Kurumu Derneği Yayınları, Yayın No:2007/1
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 16 16
Ödev 1 5 2 10
Ödev 2 5 3 15
Kısa Sınav 1 2 5 10
Final 1 20 20
Uygulama DS 14 3 42
Toplam İş Yükü 113
Dersin AKTS Kredisi 5,0