Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Satış Teknikleri TOY491 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Konu Anlatımı - Soru Cevap - Güncel Örnekler Verme
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Yıldırım YILDIRIM
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin iknaya dayalı iletişim yöntemini kullanma kabiliyetini arttırmak. Ayrıca NAIDAS, Tüketici Davranışı Teorileri, Maslow İhtiyaçlar Hiyerarşisi gibi kuram ve teorileri kullanarak ikna kabiliyetlerini arttırmak ve müşteri odaklı yaklaşımlarını geliştirmek. Satışın profesyonel bir iş olduğunu kavratmak. Satışla kastedilenin yalnızca ürün ve hizmet satmadığını öğretmek.
Dersin İçeriği Tüketici – müşteri kavramlarının ayırımı Perakende satış elemanının görevleri İyi bir satış elemanının sahip olması gereken özellikler ve Türkiye’den başarılı örnekler Müşterinin satış elemanından beklentilerinin öğrenilmesi Satışçı türleri Satışçı seçimine ilişkin görüşmelerde dikkat edilmesi gereken hususlar Satışçı adayı ile görüşme taktikleri Satış eğitiminin önemi ve satışçının eğitime duyduğu ihtiyaç, Satış gücünün işletme içindeki yeri ve önemi Satışçı ile Müşteri arasında gerçekleşen davranışsal aksaklıkların neler olduğu Satışta karşılaşılan engeller (kişisel engeller, ön hazırlık yapmamak, talebin düşüklüğü, yardımcı engelleri, satışçıya ve öneriye mukavemet) Satış yönetiminde NAIDAS kuralı, satışçının bu yöntemi uygularken dikkat etmesi gereken hususlar Kişisel satış kavramı, üstün ve zayıf yönleri, amaçları Satış geliştirme kavramı, avantajları ve dezavantajları, satış teşvikin amaçları ve satış teşvik türleri
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci bu dersin sonunda iknaya dayalı satış becerisi geliştirir
- Müşteri odaklı davranmanın önemini anlar
- Bir kerelik satış yapmayı değil yaşam boyu müşteri değerini öğrenir
- Dünyadaki başarılı satış stratejisi örneklerinden ilham alır ve kendine uygun satış stratejisini benimser
- Satış yapabilmek için sosyoloji, psikoloji, iktisat ve işletme gibi disiplinlerden de yararlanmak gerektiğini kavrar
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Tüketici – müşteri kavramlarının ayırımı
2. Hafta Perakende satış elemanının görevleri
3. Hafta İyi bir satış elemanının sahip olması gereken özellikler ve Türkiye’den başarılı örnekler
4. Hafta Müşterinin satış elemanından beklentilerinin öğrenilmesi
5. Hafta Satışçı türleri
6. Hafta Satışçı seçimine ilişkin görüşmelerde dikkat edilmesi gereken hususlar
7. Hafta Satışçı adayı ile görüşme taktikleri
8. Hafta ara sınav
9. Hafta Satış eğitiminin önemi ve satışçının eğitime duyduğu ihtiyaç, Satış gücünün işletme içindeki yeri ve önemi
10. Hafta Satışçı ile Müşteri arasında gerçekleşen davranışsal aksaklıkların neler olduğu
11. Hafta Satışta karşılaşılan engeller (kişisel engeller, ön hazırlık yapmamak, talebin düşüklüğü, yardımcı engelleri, satışçıya ve öneriye mukavemet)
12. Hafta Satış yönetiminde NAIDAS kuralı, satışçının bu yöntemi uygularken dikkat etmesi gereken hususlar
13. Hafta Kişisel satış kavramı, üstün ve zayıf yönleri, amaçları
14. Hafta The concept of sales development, advantages and disadvantages, sales promotion purposes and types of sales promotion
Kaynaklar
Muhittin Karabulut, Profesyonel Satış Yönetimi, Universal Yayınları, 1995
Cemal Yükselen, Satış Yönetimi, Detay Yayıncılık
Doç. Dr. Yıldırım Yıldırım Ders Notları
Materyal Paylaşımı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer