Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müşteri İlişkileri Yönetimi TOY431 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ali ÇETİNKAYA
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan KAYA
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Ali ÇETİNKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin işletmelerdeki müşteri ilişkilerinin pazarlama, satış ve hedef kitlelerle uzun süreli sağlıklı ilişkiler kurmak açısından önemini öğrenmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği Müşteri, sadık müşteri, müşteri değeri, memnuniyeti vb. ilgili kavramlar, Pazarlama Yönetimi ve Stratejik Pazarlama, Kültür ve MİY: Müşteri Yönlülük, Bilgi İşleme ve MİY, Müşteri İlişkileri ve müşteri servisleri, MİY Uygulamaları İçin Araçlar, Satış Otomasyonu, E-Ticarette Müşteri İlişkileri, Müşteri Bilgisi Analizi, MİY Uygulamasının Planlanması, Müşteri Temas Noktaları Etkinliği ve Memnuniyet Ölçümleri, Müşteri ilişkileri Yönetiminin geleceği, Örnek Uygulamalar
Ders Öğrenme Kazanımları - • Müşteri ilişkileri yönetimi sürecine hakim olabilmek
- • Müşteri değer yönetim sürecini tanımlayabilmek
- • Müşterilerle sağlıklı iletişim kurmayı öğrenmek
- • Müşteri kazanma ve elde tutma çalışmalarını tasarlayabilmek
- • Müşteri sadakat programlarını tasarlayabilmek
- • Müşteri ilişkilerini ölçümleyip yorumlayabilmek
- • Müşteri ilişkilerinde karşılaşılan sorunlara çözüm getirebilmek
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimine Giriş, Tanımı, Amaçları, Evreleri
2. Hafta Müşteri Tatmini, Tanımı, Belirlenmesi Tatmin Olmayan Müşteri Davranışları
3. Hafta Müşteri Sadakati, Sadakatinin Etkileri, Müşteri Sadakati Yaratma Taktikleri Sadık Müşterinin Avantajları
4. Hafta Müşteri İlişkilerinde İnovasyon-Yapay Zeka Müşteri İlişkileri - Nöro Pazarlama
5. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi ve İlişkisel Pazarlama İlişkisel Pazarlamanın Hedefleri ve Faydaları
6. Hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi Sürecinde İletişim İletişim Süreci ve İletişim Unsurları Müşteri İletişiminde Problemler ve Nedenleri
7. Hafta Müşteri Hizmetlerinin Önemi ve Yararları Müşterinin Hayat Seyri
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Müşteri Şikayetleri - Toplam Kalite Yönetimi ve ödev uygulama
10. Hafta Müşteri İlişkilerinde Post-Modern Dönem ve Müşteri İlişkilerini Yönetmek ve ödev uygulama
11. Hafta Müşteri Odaklı Örgütsel Kültürü ve ödev uygulama
12. Hafta MİY bilgi teknolojileri ve ödev uygulama
13. Hafta Müşteri İlişkilerinde Sosyal Medyanın Önemi ve ödev uygulama
14. Hafta Müşteri Odaklılık – Ağızdan Ağıza Pazarlama ve ödev uygulama
15. Hafta FİNAL
Kaynaklar
Cemalettin. Aktepe, Mehmet Baş ve Metehan Tolon (2009). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
Cemalettin. Aktepe, Mehmet Baş ve Metehan Tolon (2009). Müşteri İlişkileri Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 15 15
Ödev 1 10 1 10
Final 1 30 30
Sınıf İçi Etkinlik 10 1 10
Toplam İş Yükü 65
Dersin AKTS Kredisi 3,0