Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlama Araştırmaları TOY425 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Değişen pazar dinamikleri çerçevesinde pazarlama yöneticilerinin daha etkin çalışabilmelerine ve daha isabetli kararlar almalarına yardımcı olacak bilgilerin sağlanması için pazar ve pazarlama araştırmaları bağlamında yürütülen bilgi belirleme, toplama, değerlendirme ve raporlama konularının incelenmesi dersin amacını teşkil etmektedir.
Dersin İçeriği
Ders Öğrenme Kazanımları - Pazarlama araştırmaları bağlamında yer alan temel kavramları açıklar.
- Pazarlama araştırması sürecini tanımlar ve tipik bir pazarlama araştırması projesini tasarlar.
- Araştırma problemini formüle eder, hipotezleri kurar ve gerekli analiz yöntemlerini belirler.
- Anket tasarımı yapar, veri toplama sürecinde örnekleme işlemlerini belirler ve saha çalışmasının yürütülmesini organize eder.
- Temel istatistiksel analiz yöntemlerini bilir, sonuçları değerlendirir ve bulgulara ilişkin çıkarımlar yapar.
- Pazarlama araştırması raporunu hazırlar
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Pazarlamaya araştırmalarına giriş
2. Hafta Pazarlama araştırması süreci
3. Hafta Pazarlama araştırması problem tanımı
4. Hafta Araştırma türleri ve tasarımı
5. Hafta Gözlem ve mülakat
6. Hafta Pazarlama araştırmalarında veriler ve veri özellikleri
7. Hafta Pazarlama araştırmalarında ölçme, ölçekler ve ölçek geliştirme
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Pazarlama araştırmalarında araştırma evreni ve örnekleme süreci
10. Hafta Saha çalışmalarının yürütülmesi
11. Hafta Veri hazırlama süreci
12. Hafta İlişkileri incelemeye yönelik analizler
13. Hafta Farklılıkları incelemeye yönelik analizler
14. Hafta Pazarlama araştırma raporunun yazılması
Kaynaklar
Cemal YÜKSELEN, Pazarlama Araştırmaları, 3. Basım, Detay Yayıncılık, 2006
Kemal KURTULUŞ, Pazarlama Araştırmaları, İ.Ü. İşletme Fakültesi Yayını, 6. Baskı, 1998.
Tony PROCTOR, Pazarlama Araştırmasının Temelleri, Financial Times – Prentice Hall, Bilim Teknik Yayınevi, 2003.
Naresh K. MALHOTRA, Marketing Research – An Applied Prientation, 4. Edition, Prentice Hall, 1996.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer