Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel İlgi Turizmi | TOY413 | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere özel ilgi alanlarının turizm faaliyetlerine katılımdaki önemlerinin açıklanarak, öğrencilerin turizme yönelik bakış açılarının geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- • Özel ilgi turizmi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, - • Özel ilgi turizminin özellikleri hakkında bilgi edinilmesi, - • Özel ilgi gruplarının tanınması, - • Özel ilgi turizmine katılanların özelliklerinin öğrenilmesi, - • Özel ilgi gruplarının faaliyet alanları ile ilgili bilgi sahibi olunması, - • Özel ilgi turizm türlerinin öğrenilmesi, |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Turizm Çeşitleri | |
2. Hafta | Turizm Endüstrisinin Genel Yapısı | |
3. Hafta | Çevre ve Sürdürülebilirlik | |
4. Hafta | Sürdürülebilir Turizm | |
5. Hafta | Eko-Turizm ve alternatif turizm | |
6. Hafta | Seyahat İşletmeleri ve Turistik Ürün Oluşturma | |
7. Hafta | Turizm Sektöründe Arz ve Talebin Özellikleri | |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | Özel İlgi Turizmi | |
10. Hafta | Özel İlgi Turizminin Pazarlanması | |
11. Hafta | Özel İlgi turizm Türleri | |
12. Hafta | Özel İlgi turizm Türleri ve önemi | |
13. Hafta | Hizmet Kavramı ve Niş Pazarlama ve Özel İlgi Turizmi | |
14. Hafta | Example Applications |
Douglas, N. ve Douglas, N. R. (2001), ‘Special Interest Tourism’ Milton: Australia, Wiley Group. |
Allen, Johnny, McDonnell,Ian, O'Toole, William Rob Harris (2002) Festival and Special Event Management, WileyGroup. |
Anatolia Dergilerinden ilgili makaleler |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |