Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Turizm Pazarlaması TOY317 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Ali ÇETİNKAYA
Dr. Öğr. Üyesi Ramazan KAYA
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Ali ÇETİNKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, küreselleşen dünyada sürekli değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilecek mal ve hizmet üretiminde yaşamsal öneme sahip veriler sağlayan pazarlama bilimini turizm sektöründe karakteristik özelliklerini dikkate alarak öğrencilere çalışma hayatında gerekli olacak bilgiyi verebilmektir.
Dersin İçeriği Pazarlamaya giriş ve pazarlama hakkında genel bilgiler, turizm pazarlamasına giriş ve temel kavramlar, turizm pazarlamasının özellikleri ve hedefleri, turizm pazarının yapısı, turistlerin satın alma davranışları, turizm işletmelerinde pazar bölümlemesi, pazar ve pazarlama stratejileri, turizm pazarlama karması elemanları, turizmde pazarlama araştırmaları ve stratejileri, turistik ürün planlaması ve stratejileri, turistik ürün yaşam dönemleri ve stratejileri, turizmde fiyatlandırma kararları, fiyatlandırma yöntemleri ve stratejileri, turizmde dağıtım kanalları ve dağıtım çeşitleri, dağıtım stratejileri, turizm işletmelerinde tutundurma kavramları, tutundurma yöntemleri ve stratejileri, turizm pazarlama politikaları ve ilkeleri turizm işletmelerinde modern pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişkisel pazarlama ve internetten pazarlama.
Ders Öğrenme Kazanımları - Pazarlamanın öneminin öğretilmesi
- Temel pazarlama kavram ve terimlerinin
- Turizm pazarlaması alanındaki temel kavramların öğretilmesi
- Pazarlama karması elemanlarını ayırt edebilme yeteneğinin kazandırılması
- Müşteri yönlü olmanın içselleştirilmesini sağlanması
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Pazarlama Kavramına Giriş
2. Hafta Hizmet Pazarlaması
3. Hafta Turizm Pazarlaması Genel Kavram ve Terimler
4. Hafta Turizm Pazarlama Çevresi
5. Hafta Turizm İşletmelerinde Stratejik Planlama ve Pazarlama Planlaması
6. Hafta Turizm Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
7. Hafta Turistik Tüketici Satın Alma Davranışı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Turizm İşletmelerinde Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçme ve Konumlandırma ve ödev uygulama
10. Hafta Turizm Pazarlama Karması Elemanları: Ürün ve ödev uygulama
11. Hafta Turizm Pazarlama Karması Elemanları: Fiyat ve ödev uygulama
12. Hafta Turizm Pazarlama Karması Elemanları: Dağıtım ve ödev uygulama
13. Hafta Turizm Pazarlama Karması Elemanları: Tutundurma ve ödev uygulama
14. Hafta Turizm Pazarlamasında Fiziksel Çevre, Süreç Yönetimi ve İnsan ve ödev uygulama
15. Hafta Final
Kaynaklar
Doç. Dr. Selma Meydan Uygur (2017). Örnek Olaylarla Turizm Pazarlaması, Detay Yayınevi, Ankara ve Prof. Dr. Nazmi Kozak (2010). Turizm Pazarlaması, Ankara: Detay Yayıncılık
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1 1
Ara Sınav 2 1 1 1
Ödev 1 2 2 4
Ödev 2 2 2 4
Kısa Sınav 1 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 3 3 9
Toplam İş Yükü 22
Dersin AKTS Kredisi 5,0