Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknoloji Felsefesi | MS305 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çağımız problemlerine ve teknoloji sorununa felsefenin nasıl yaklaştığını ve ne tür öneriler getirdiği ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Teknik kavramına açıklık getirme, Felsefi problem görme ve düşünme, Filozofların metinleriyle probleme bakma, Metinler ile problemi anlama, Metinler ile problem üzerine görüş ortaya koyma, Felsefi bir bakışla problemin çözümüne katkı yapma, Günümüzü anlama, Günümüz problemlerine cevap arama |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Teknik kavramının ele alınması | |
2. Hafta | Teknoloji, bilim ve felsefe ilişkisinin kurulması | |
3. Hafta | Teknoloji, bilim ve felsefe ilişkisinin kurulması | |
4. Hafta | İlk ve ortaçağda teknik kavramı ve filozofların konuya bakışı | |
5. Hafta | İlk ve ortaçağda teknik kavramı ve filozofların konuya bakışı | |
6. Hafta | Modern düşüncede teknik kavramı ve filozofların bakışı | |
7. Hafta | Modern düşüncede teknik kavramı ve filozofların bakışı | |
8. Hafta | Heidegger’de teknik kavramının ele alınması | |
9. Hafta | Postyapısalcı düşüncede teknoloji sorununun ele alınması | |
10. Hafta | Teknoloji sorununa farklı yaklaşımların değerlendirilmesi | |
11. Hafta | Teknoloji sorununa farklı yaklaşımların değerlendirilmesi | |
12. Hafta | Günümüzde teknolojiye yönelik felsefi düşünceler | |
13. Hafta | Günümüzde teknolojiye yönelik felsefi düşünceler | |
14. Hafta | Değerlendirme |
A. Kadir ÇÜÇEN, Heidegger’de Varlık ve Zaman, Asa Kitabevi, Bursa, 2005. |
Işık Eren, 20. yy’da Felsefe: Karşı Çıkışlar ve Yeni Arayışlar, Asa Kitabevi, Bursa, 2005. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |