Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Almanca I | ALM201 | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Almanca |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin hem iletişim becerilerini hem de seçilen dilde (Almanca) dilsel yeterliliklerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- • Seviyeye uygun bir okuma parçasını okuyup anlayabilmek - • Seviyeye uygun bir okuma parçasını okuyup anlayabilmek - • Günlük konuşmalarda sıkça kullanılan fiilleri cümle içinde kullanabilme - • Günlük konuşmalarda sıkça kullanılan fiilleri cümle içinde kullanabilme - • Almanya’nın coğrafi yapısı hakkında bilgi edinmek, Avrupa’daki şehir ve ülke isimlerini öğrenme - • Almanya’nın coğrafi yapısı hakkında bilgi edinmek, Avrupa’daki şehir ve ülke isimlerini öğrenme - • Kendini tanıtabilme ve selamlaşma - • Kendini tanıtabilme ve selamlaşma - • Almanya’daki yaşam şartları ve eğitim yapısı hakkında bilgi edinme - • Almanya’daki yaşam şartları ve eğitim yapısı hakkında bilgi edinme - • Seviyeye uygun bir okuma parçasını okuyup anlayabilmek - • Birinci derecede akraba ilişkilerini öğrenme - • Seviyeye uygun bir okuma parçasını okuyup anlayabilmek - • Günlük konuşmalarda sıkça kullanılan fiilleri cümle içinde kullanabilme - • Birinci derecede akraba ilişkilerini öğrenme - Kültür farklılıklarını anlayabilmek ve ifade edebilme - • Günlük konuşmalarda sıkça kullanılan fiilleri cümle içinde kullanabilme - Kültür farklılıklarını anlayabilmek ve ifade edebilme - • Almanya’nın coğrafi yapısı hakkında bilgi edinmek, Avrupa’daki şehir ve ülke isimlerini öğrenme - • Almanya’nın coğrafi yapısı hakkında bilgi edinmek, Avrupa’daki şehir ve ülke isimlerini öğrenme - • Kendini tanıtabilme ve selamlaşma - • Kendini tanıtabilme ve selamlaşma - • Almanya’daki yaşam şartları ve eğitim yapısı hakkında bilgi edinme - • Almanya’daki yaşam şartları ve eğitim yapısı hakkında bilgi edinme - • Birinci derecede akraba ilişkilerini öğrenme - • Birinci derecede akraba ilişkilerini öğrenme - Kültür farklılıklarını anlayabilmek ve ifade edebilme - Kültür farklılıklarını anlayabilmek ve ifade edebilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Almancada alfabe ve harf grupları, telaffuzdaki vurgular | |
1. Hafta | Almancada alfabe ve harf grupları, telaffuzdaki vurgular | |
1. Hafta | Almancada alfabe ve harf grupları, telaffuzdaki vurgular | |
1. Hafta | Almancada alfabe ve harf grupları, telaffuzdaki vurgular | |
2. Hafta | Almanca dinleme ve okuma | |
2. Hafta | Almanca dinleme ve okuma | |
2. Hafta | Almanca dinleme ve okuma | |
2. Hafta | Almanca dinleme ve okuma | |
3. Hafta | Coğrafya bilgisi, Avrupa ülkeleri ve uluslararası sözcükler | |
3. Hafta | Coğrafya bilgisi, Avrupa ülkeleri ve uluslararası sözcükler | |
3. Hafta | Coğrafya bilgisi, Avrupa ülkeleri ve uluslararası sözcükler | |
3. Hafta | Coğrafya bilgisi, Avrupa ülkeleri ve uluslararası sözcükler | |
4. Hafta | Okulda kullanılan araç ve gereçler, renkler | |
4. Hafta | Okulda kullanılan araç ve gereçler, renkler | |
4. Hafta | Okulda kullanılan araç ve gereçler, renkler | |
4. Hafta | Okulda kullanılan araç ve gereçler, renkler | |
5. Hafta | Sayılar, adres bilgisi verme | |
5. Hafta | Sayılar, adres bilgisi verme | |
5. Hafta | Sayılar, adres bilgisi verme | |
5. Hafta | Sayılar, adres bilgisi verme | |
6. Hafta | Şimdiki zaman, yardımcı fiiller | |
6. Hafta | Şimdiki zaman, yardımcı fiiller | |
6. Hafta | Şimdiki zaman, yardımcı fiiller | |
6. Hafta | Şimdiki zaman, yardımcı fiiller | |
7. Hafta | Kişi ve soru zamirleri, ismin –i hali | |
7. Hafta | Kişi ve soru zamirleri, ismin –i hali | |
7. Hafta | Kişi ve soru zamirleri, ismin –i hali | |
7. Hafta | Kişi ve soru zamirleri, ismin –i hali | |
8. Hafta | ARA SINAV | |
8. Hafta | ARA SINAV | |
8. Hafta | ARA SINAV | |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | Sınıf ortamında diyalog kurma | |
9. Hafta | Sınıf ortamında diyalog kurma | |
9. Hafta | Sınıf ortamında diyalog kurma | |
9. Hafta | Sınıf ortamında diyalog kurma | |
10. Hafta | İyelik zamiri, haftalık ders planı ve dersler | |
10. Hafta | İyelik zamiri, haftalık ders planı ve dersler | |
10. Hafta | İyelik zamiri, haftalık ders planı ve dersler | |
10. Hafta | İyelik zamiri, haftalık ders planı ve dersler | |
11. Hafta | Saatler, günler, 24 saat/ 1 gün | |
11. Hafta | Saatler, günler, 24 saat/ 1 gün | |
11. Hafta | Saatler, günler, 24 saat/ 1 gün | |
11. Hafta | Saatler, günler, 24 saat/ 1 gün | |
12. Hafta | Boş zaman, buluşma ayarlama | |
12. Hafta | Boş zaman, buluşma ayarlama | |
12. Hafta | Boş zaman, buluşma ayarlama | |
12. Hafta | Boş zaman, buluşma ayarlama | |
13. Hafta | Yön bulma, ismin –e hali | |
13. Hafta | Yön bulma, ismin –e hali | |
13. Hafta | Yön bulma, ismin –e hali | |
13. Hafta | Yön bulma, ismin –e hali | |
14. Hafta | Davet, doğum günü, mevsimler | |
14. Hafta | Davet, doğum günü, mevsimler | |
14. Hafta | Davet, doğum günü, mevsimler | |
14. Hafta | Davet, doğum günü, mevsimler |
Almanca Temel Sözlük, Metin YURTBAŞI, Arion Yayınevi, İstanbul, 2004. |
Almanca Temel Sözlük, Metin YURTBAŞI, Arion Yayınevi, İstanbul, 2004. |
Aufderstrasse v.d. (2007) Themen Kursbuch und Arbeitsbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag. |
Aufderstrasse v.d. (2007) Themen Kursbuch und Arbeitsbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag. |
Almanca Temel Sözlük, Metin YURTBAŞI, Arion Yayınevi, İstanbul, 2004. |
Almanca Temel Sözlük, Metin YURTBAŞI, Arion Yayınevi, İstanbul, 2004. |
Aufderstrasse v.d. (2007) Themen Kursbuch und Arbeitsbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag. |
Aufderstrasse v.d. (2007) Themen Kursbuch und Arbeitsbuch. Ismaning: Max Hueber Verlag. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |