Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektrik Enerjisi Üretimi | EEM462 | 8. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Mehmet Kenan DÖŞOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | • Elektrik enerjisinin elde edilme yöntemlerini tanıyabilme, geniş çapta üretimin gerçekleştirildiği elektrik santrallerinin çeşitlerini, çalışma ilkelerini ve işletme özelliklerini kavrayabilme. • Elektrik enerjisinin santralden tüketiciye taşınmasını sağlayan iletim ve dağıtımın ilkelerini kavrayabilme. • İletim veya dağıtım hava hattı ve yer altı şebekelerinin yapılmasına yönelik bilgileri kavrayabilme |
Dersin İçeriği | Elektrik enerjisi üretiminde kullanılan kaynakların, elektrik santrallerinin çalışma prensiplerinin ve enerji iletim ve dağıtım sistemlerinin temel ilkelerinin bilgilerini öğrenciye verilmesidir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır, - Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular, - Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular, - Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını etkin biçimde kullanır, - Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar, - Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, - Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır, - Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir, - Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, - Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir, |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Enerjinin ve elektrik enerjisinin önemi. Dünya ve ülkemizin birincil ve yenilenebilir enerji kaynakları açısından durumu. | |
2. Hafta | Elektrik Enerjisinin Elde Edilme Yöntemleri. Elektrik Santralleri, Elektrik enerjisi üretiminde kullanılan kaynaklar, elektrik santrallerinin çeşitleri. | |
3. Hafta | Kömürle çalışan termik santraller. Buhar türbinleri. Buhar türbinlerinin sınıflandırılması. Gaz türbinli kombine cevrim santralleri. | |
4. Hafta | Hidroelektrik santraller Dizel ve nükleer santraller. | |
5. Hafta | Bileşik ısı ve güç üretimi (kojenerasyon). | |
6. Hafta | Yenilenebilir enerji kaynakları | |
7. Hafta | Elektrik Enerjisi Üretiminde kullanılan Donanımlar | |
8. Hafta | Elektrik Enerjisi Üretiminde kullanılan Donanımlar | |
9. Hafta | Elektrik Enerjisi Üretiminde kullanılan donanımlar | |
10. Hafta | Enerji Ekonomisi | |
11. Hafta | Enerji Ekonomisi | |
12. Hafta | Santrallerde kullanılan senkron generatörler | |
13. Hafta | Santrallerde kullanılan senkron generatörler | |
14. Hafta | Senkron generatörlerde paralel bağlanma şartları |
Mahir ALTIN- Mustafa ÜSTÜNEL-Mehmet KIZILGED_K “ Elektrifikasyon” H.Hüsnü DENGiZ “Enerji Hatları Mühendisligi” |
PEŞİNT M. A., Elektrik Santralleri Enerji İletimi ve Dağıtımı, MEB Yayınları , İSTANBUL 1992 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 3 | 10 | 30 |
Ödev 2 | 5 | 2 | 10 |
Kısa Sınav 1 | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav 2 | 4 | 2 | 8 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |