Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Görüntü İşleme | EEM469 | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Uğur GÜVENÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Görüntü işleme temelleri, tanımları ve uygulama örneklerini vermek. Görüntü işlemenin teknikleri, piksel operatörleri ve filtreleme yöntemlerini tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Görüntü zenginleştirme ve segmentayon yöntemlerini anlatmak. Fourier dönüşümü ile görüntü işleme, görüntü sıkıştırma ve kodlama metodlarını anlatmak. Şekil temsil (representation) ve tanımlama (description) temellerini vermek. Projektif geometri, görüntü eğriltme (warping) ve görüntü karmaşıklaştırma (blending) tekniklerini anlatmak. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözümleri için beraber kullanır, - Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ile modelleme tekniklerini seçer ve uygular, - Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular, - Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini ve en az bir bilgisayar yazılımını etkin biçimde kullanır, - Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar, - Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, - Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışır, sorumluluk alır, - Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir, - Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, - Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir, |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Görüntünün matematiksel modeli | |
2. Hafta | Görüntüde frekans kavramı ve frekans spektrumu | |
3. Hafta | Görüntünün örneklenmesi, örtüşme ve örnekleme frekansı üzerindeki koşullar, | |
4. Hafta | FIR süzgeçler, alçak geçiren, yüksek geçiren ve band geçiren süzgeçler | |
5. Hafta | Görüntüde kenarların belirginleştirilmesi yöntemleri/ 2-boyutlu IIR Filtreleri; | |
6. Hafta | Görüntü işleme temelleri, tanımları ve uygulama örneklerini vermek. | |
7. Hafta | Görüntü zenginleştirme ve segmentayon yöntemlerini anlatmak. | |
8. Hafta | Görüntü işlemenin teknikleri, piksel operatörleri ve filtreleme yöntemlerini tanıtmak | |
9. Hafta | Görüntü işlemenin teknikleri, piksel operatörleri ve filtreleme yöntemlerini tanıtmak | |
10. Hafta | Fourier dönüşümü ile görüntü işleme, görüntü sıkıştırma ve kodlama metodlarını anlatmak. | |
11. Hafta | Şekil temsil (representation) ve tanımlama (description) temellerini vermek. | |
12. Hafta | Projektif geometri, görüntü eğriltme (warping) ve görüntü karmaşıklaştırma (blending) tekniklerini anlatmak | |
13. Hafta | Temel morfolojik işlemleri ve uygulamalarını anlatmak | |
14. Hafta | Çizgi, köşe ve şekil tanıma temellerini vermek |
[1] GONZALES R.C., WOODS R.E., and ADDINS S.L., Digital Image Processing Using Matlab, Pearson Education Inc., New Jersey, 2004 [2] LOW A., Introductory Computer Vision and Image Processing, McGrow-Hill, 1991, England [3] JAHNE B., Digital Image Processing, Springer-Verlag, 2005, Netherlands |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 5 | 4 | 20 |
Ödev 2 | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav 1 | 5 | 2 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf İçi Etkinlik | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |