Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Haberleşme Teorisi I | EEM378 | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli Grup |
Dersin Verilişi | Yüz yüze ve çevrimiçi |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Selman KULAÇ Dr. Öğr. Üyesi OSMAN DİKMEN Arş. Gör. Mehmet Merih LEBLEBİCİ Arş. Gör. Elif Eda TAKGİL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü’nde öğrencilerin temel haberleşme kavramlarını uygulayarak öğrenmelerini sağlamaktır. Bunun yanında, ilgili güncel konuların araştırılması ve sınıf ortamında sunulması gerçekleştirilir. |
Dersin İçeriği | 1- Fourier serileri ve dönüşümleri 2- Modülasyon kavramı ve sınıflandırılması 3- Genlik modülasyonu ve türleri 4- Açı modülasyonu ve türleri |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- 1. Fourier serileri ve dönüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak - 2. Modülasyon kavramını öğrenmek - 3. Analog Genlik Modülasyonu hakkında bilgi sahibi olmak - 4. Analog Frekans modülasyonu hakkında bilgi sahibi olmak - 5. Analog Faz Modülasyonu hakkında bilgi sahibi olmak |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Temel Kavramlar (Karmaşık Sayılar ve Tayf) | |
2. Hafta | Fourier Serileri | |
3. Hafta | Fourier Serileri (devam) | |
4. Hafta | Fourier Dönüşümü | |
5. Hafta | Fourier Dönüşümü (devam) | |
6. Hafta | Fourier Dönüşümü (katlama) | |
7. Hafta | Enerji ve Güç Yoğunlukları ve Doğrusal Devreler | |
8. Hafta | Soru çözme | |
9. Hafta | Modülasyon Kavramı ve sınıflandırılması | |
10. Hafta | Genlik Modülasyonu/Demodülasyonu giriş | |
11. Hafta | Genlik Modülasyonu/Demodülasyonu türleri | |
12. Hafta | Genlik Modülasyonu/Demodülasyonu Gerçekleme | |
13. Hafta | Açı (Frekans ve Faz) Modülasyonu | |
14. Hafta | Açı (Frekans ve Faz) Demodülasyonu |
Yılmaz, M. Modülasyon Teorisi, İletişimin İlkeleri, 1986 |
Carlson A.B., Crilly P.B., Rutledge J.C., Communication Systems, McGraw-Hill, 4th Ed., 2002 |
Proakis J. G., Digital Communications, McGraw Hill, 2001 |
Proakis J.G., Salehi M., Contemporary Communication Systems Using MATLAB, Brooks/Cole, 2000 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40,60 |
PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40,60 |
PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 40,60 |
PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 40,60 |
PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 40,60 |
PY9 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 |
Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Uygulama | 1 | 5 | 5 |
Uygulama DS | 1 | 5 | 5 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |