Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Haberleşme Teorisi I EEM378 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze ve çevrimiçi
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Selman KULAÇ
Dr. Öğr. Üyesi OSMAN DİKMEN
Arş. Gör. Mehmet Merih LEBLEBİCİ
Arş. Gör. Elif Eda TAKGİL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü’nde öğrencilerin temel haberleşme kavramlarını uygulayarak öğrenmelerini sağlamaktır. Bunun yanında, ilgili güncel konuların araştırılması ve sınıf ortamında sunulması gerçekleştirilir.
Dersin İçeriği 1- Fourier serileri ve dönüşümleri 2- Modülasyon kavramı ve sınıflandırılması 3- Genlik modülasyonu ve türleri 4- Açı modülasyonu ve türleri
Ders Öğrenme Kazanımları - 1. Fourier serileri ve dönüşümleri hakkında bilgi sahibi olmak
- 2. Modülasyon kavramını öğrenmek
- 3. Analog Genlik Modülasyonu hakkında bilgi sahibi olmak
- 4. Analog Frekans modülasyonu hakkında bilgi sahibi olmak
- 5. Analog Faz Modülasyonu hakkında bilgi sahibi olmak
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Temel Kavramlar (Karmaşık Sayılar ve Tayf)
2. Hafta Fourier Serileri
3. Hafta Fourier Serileri (devam)
4. Hafta Fourier Dönüşümü
5. Hafta Fourier Dönüşümü (devam)
6. Hafta Fourier Dönüşümü (katlama)
7. Hafta Enerji ve Güç Yoğunlukları ve Doğrusal Devreler
8. Hafta Soru çözme
9. Hafta Modülasyon Kavramı ve sınıflandırılması
10. Hafta Genlik Modülasyonu/Demodülasyonu giriş
11. Hafta Genlik Modülasyonu/Demodülasyonu türleri
12. Hafta Genlik Modülasyonu/Demodülasyonu Gerçekleme
13. Hafta Açı (Frekans ve Faz) Modülasyonu
14. Hafta Açı (Frekans ve Faz) Demodülasyonu
Kaynaklar
Yılmaz, M. Modülasyon Teorisi, İletişimin İlkeleri, 1986
Carlson A.B., Crilly P.B., Rutledge J.C., Communication Systems, McGraw-Hill, 4th Ed., 2002
Proakis J. G., Digital Communications, McGraw Hill, 2001
Proakis J.G., Salehi M., Contemporary Communication Systems Using MATLAB, Brooks/Cole, 2000
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 4 4 4 4 4 4 40,60
PY2 4 4 4 4 4 4 40,60
PY3 3 3 3 3 3 3 40,60
PY4 3 3 3 3 3 3 40,60
PY5 3 3 3 3 3 3 40,60
PY6 2 2 2 2 2 2 40,60
PY7 2 2 2 2 2 2 40,60
PY8 2 2 2 2 2 2 40,60
PY9 0 0 0 0 0 0 40,60
PY10 0 0 0 0 0 0 40,60
PY11 0 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 20 20
Ödev 1 1 10 10
Final 1 20 20
Uygulama 1 5 5
Uygulama DS 1 5 5
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0