Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Temel Haberleşme Sistemleri Tas.Ve Uyg. EEM436 8. Yarıyıl 2 + 2 4,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli Grup
Dersin Verilişi Yüz yüze ve çevrimiçi
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Selman KULAÇ
Dr. Öğr. Üyesi OSMAN DİKMEN
Arş. Gör. Mehmet Merih LEBLEBİCİ
Arş. Gör. Elif Eda TAKGİL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Temel sayısal haberleşme tekniklerini uygulayarak öğrenmek, verim ve performans değerlendirmesini yapabilmek
Dersin İçeriği 1. Sayısal haberleşme temelleri 2. Sayısal tabanbant iletimi 3. Bant sınırlı kanallardan sayısal iletim 4. Denkelştirme ve eşzamanlama 5. Sayısal modülasyon teknikleri
Ders Öğrenme Kazanımları - 1. Sayısal haberleşme temellerini öğrenmek
- 2. Sayısal tabanbant iletimi hakkında bilgi sahibi olmak
- 3. Bant sınırlı kanallardan sayısal iletim hakkında bilgi sahibi olmak
- 4. Denkleştirme ve eş zamanlama hakkında bilgi sahibi olmak
- 5. Sayısal modülasyon teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak
- 6. Frekans modülasyonu ve demodülasyon yöntemlerini tanımak ve sistem tasarlamak
- 7. Örnekleme, analog darbe modülasyonu, sayısal darbe modülasyonu yöntemlerini tanımak ve sistem tasarlamak
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Sayısal Haberleşmeye Giriş ve Darbe Kodlamalı Modülasyon (PCM)
2. Hafta Sayısal Tabanbant İletimine Girişi ve Hat Kodlaması
3. Hafta Hat Kodlaması (Devam)
4. Hafta Tabanbant İşaretlerinin Sezilmesi
5. Hafta Bant Sınırlı Kanalların Özellikleri ve Darbe Biçimlendirme
6. Hafta Göz Diyagramı ve Denkleştirme
7. Hafta Senkronizasyon
8. Hafta Soru Çözme
9. Hafta İkili Sayısal Geçişbandı Modülasyonları
10. Hafta İkili Sayısal Geçişbandı Modülasyonları (Devam)
11. Hafta İkili Sayısal Geçişbandı Modülasyonları (Devam)
12. Hafta Çok Seviyeli Geçişbandı Modülasyonları
13. Hafta Çeşitli Geçişbandı Modülasyonları
14. Hafta Çeşitli Geçişbandı Modülasyonları (Devam)
Kaynaklar
1- Ertürk, S. Sayısal Haberleşme, Birsen Yayınevi, 2005
2- Proakis J. G., Digital Communications, McGraw Hill, 2001
3- Proakis J.G., Salehi M., Contemporary Communication Systems Using MATLAB, Brooks/Cole, 2000
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
PY1 4 4 4 4 4 4 4 4 40,60
PY2 4 4 4 4 4 4 4 4 40,60
PY3 3 3 3 3 3 3 3 3 40,60
PY4 3 3 3 3 3 3 3 3 40,60
PY5 3 3 3 3 3 3 3 3 40,60
PY6 2 2 2 2 2 2 2 2 40,60
PY7 2 2 2 2 2 2 2 2 40,60
PY8 2 2 2 2 2 2 2 2 40,60
PY9 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY10 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
PY11 0 0 0 0 0 0 0 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 20 20
Ödev 1 1 10 10
Final 1 20 20
Uygulama 1 5 5
Uygulama DS 1 5 5
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0