Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim Tekniği | US209 | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Sınıfta ders anlatımı |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Fatih AKTAŞ |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Fatih AKTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; iletişim süreçleri, temel iletişim kavramları, iletişim tarihi, yapısı, fonksiyonları, özellikleri, türleri, iletişim bilimlerinin diğer disiplinler ile ilişkileri, iletişim modelleri ve iletişim etiği konusunda öğrenciyi bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders, kişilerarası iletişimin pratik ilkelerini öğrenme ve günlük hayata uygulama fırsatı sunmaktadır. Öğrencilere gerek kişisel gerekse profesyonel yaşamlarındaki iletişimlerini geliştirebilmelerine yönelik çok çeşitli strateji ve teknik tanıtılmaktadır. Ders, öğrencilerin iletişimlerindeki düzen, açıklık, detayların öneminin farkında olmalarını sağlamak üzere sözlü, sözel-olmayan ve yazılı iletişimdeki tuzakların farkına varmalarına yardımcı olacak aktiviteler sunmaktadır. Ders ayrıca iş iletişiminin farklı metotları ve çeşitli iş iletişimi araçları hakkında pratik bilgiler sağlamaktadır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- İletişim Bilimleri alanına ilişkin temel kavramları tanımlar. - İletişim süreçlerinin ve araçlarının tarihsel gelişimini bilir. - İletişim sürecini ve süreçte yer alan öğelerin özelliklerini ifade eder. - İletişimi etkin bir şekilde kullanır. - İletişim süreci içinde kültürün önemini saptar - Etkili bir konuşma için gerekli olan öğeleri etkin bir biçimde uygular. - Tanık oldukları iletişim süreçlerini analiz edebilirler. - Kendi iletişim tarzları hakkında farkındalık kazanırlar. - Kendi iletişim tarzlarında gerekli değişimi başlatabilirler. - Çatışma durumlarında sağlıklı iletişim geliştirme becerisine sahip olurlar. - Yaşamın her alanında var olan iletişimin hangi çeşidini kullanacağını değerlendirir. - Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanır. - Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda etik ilkelerin önemini kavrar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | İletişim ile İlgili Temel Kavramlar | Sözel Anlatım |
2. Hafta | İletişim Sürecinin Özellikleri | Sözel Anlatım |
3. Hafta | İletişim Türleri | Sözel Anlatım |
4. Hafta | İletişimde Engeller | Sözel Anlatım |
5. Hafta | İletişim ve Çatışma | Sözel Anlatım |
6. Hafta | Sözlü İletişim - Konuşma ve Dinleme | Sözel Anlatım |
7. Hafta | Sözsüz İletişim | Sözel Anlatım |
8. Hafta | İkna Edici İletişim Teknikleri | Sözel Anlatım |
9. Hafta | İkna Edici İletişim Taktikleri | Sözel Anlatım |
10. Hafta | Kültürel Farklılıklar ve İletişim | Sözel Anlatım |
11. Hafta | Tartışma ve Müzakere Teknikleri | Sözel Anlatım |
12. Hafta | Empati İletişimi | Sözel Anlatım |
13. Hafta | Beden Dili | Sözel Anlatım |
14. Hafta | İletişim becerileri ve kişilik analizi test uygulamaları | Sözel Anlatım |
1) Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. 2) Güngör, Nazife. İletişim- Kuramlar- Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi, 2015. 3) Briggs, Asa ve Burke, Peter. Medayanın Toplumsal Tarihi. İstanbul: Kırmızı Yayınları, 2011. 4) Baldini, Massimo. İletişim Tarihi. İstanbul: Avcıol Yayınları, 2000. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 | DK13 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 9 | 3 | 27 |
Araştırma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav 1 | 1 | 20,5 | 20,5 |
Final | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |