Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaşlaşma ve Edebiyat | TDE474 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım ve Uygulama |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, çağdaşlaşma kavramından hareketle edebiyat ve çağdaşlaşma ilişkisini, etkilerini gözlemlemelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | 1. Çağdaşlaşma ve Edebiyat kavramlarını öğrenir. 2. Çağdaşlaşma fikrinin edebiyat eserlerindeki yansımasını inceler. 3. Öğretici metin, edebî metin, kurmaca metinlerde hak, hukuk, hürriyet, eşitlik ve medeniyet kavramlarının işlenişini çözümler. 4. Edebiyat eserinin çağdaşlaşma fikirlerinin yayılmasına katkısını kavrar. 5. Çağdaşlaşmanın Edebî Metnin temaları çevresinde nasıl oluştuğunu öğrenir 6. Kurmaca Metinlerde işlenen çağdaş fikirleri kavrar. 7. Çağdaşlaşma sürecini edebiyat eserindeki olay örgüsü, kişi, mekân, zaman unsurlarıyla belirlemeyi öğrenir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Çağdaşlaşma ve Edebiyat kavramlarını öğrenir. - Çağdaşlaşma fikrinin edebiyat eserlerindeki yansımasını inceler. - Öğretici metin, Edebî metin, Kurmaca metinlerde hak, hukuk, hürriyet, eşitlik ve medeniyet kavramlarının işlenişini çözümler. - Edebiyat eserinin çağdaşlaşma fikirlerinin yayılmasına katkısını kavrar. - Çağdaşlaşmanın Edebî Metnin temaları çevresinde nasıl oluştuğunu öğrenir - Kurmaca Metinlerde işlenen çağdaş fikirleri kavrar. - Çağdaşlaşma sürecini edebiyat eserindeki olay örgüsü, kişi, mekân, zaman unsurlarıyla belirlemeyi öğrenir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Çağdaşlaşma Kavramının Temelleri | |
2. Hafta | II.Osman’ın Çağdaşlaşma Niyeti ve Edebiyatta Yansıması | |
3. Hafta | Lâle Devri Çağdaşlaşması ve Edebiyatta Yansıması | |
4. Hafta | Nizâm-ı Cedid Çağdaşlaşması ve Edebiyat | |
5. Hafta | Tanzimat Çağdaşlaşması ve Edebiyatta Çağdaşlaşma | |
6. Hafta | Hak, Hukuk, Hürriyet, Medeniyet Kavramları ve Gazetenin İşlevi | |
7. Hafta | Çağdaş Eğitim Kurumlarının Kurulması ve Edebiyatın İşlevi | |
8. Hafta | Dilde Çağdaş Kavramların Yerleşme Süreci ve Edebiyatta Yansıması | |
9. Hafta | Ara Sınav | |
10. Hafta | Meşrutiyet Çağdaşlaşması ve Edebiyatta Yansıması | |
11. Hafta | Çağdaş Fikir Akımları ve Edebiyat | |
12. Hafta | Cumhuriyet Çağdaşlaşması ve Edebiyatta Yansıması | |
13. Hafta | Yeni Eğitim, Yeni İnsan Modeli ve Edebiyatın İşlevi | |
14. Hafta | Değerlendirme |
• Ali Budak, Batılılaşma ve Edebiyat, İstanbul, 2008. |
• Prof.Dr.Niyazi Berkes, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul ,2002. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |