Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaşlaşma ve Edebiyat TDE474 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım ve Uygulama
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, çağdaşlaşma kavramından hareketle edebiyat ve çağdaşlaşma ilişkisini, etkilerini gözlemlemelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği 1. Çağdaşlaşma ve Edebiyat kavramlarını öğrenir. 2. Çağdaşlaşma fikrinin edebiyat eserlerindeki yansımasını inceler. 3. Öğretici metin, edebî metin, kurmaca metinlerde hak, hukuk, hürriyet, eşitlik ve medeniyet kavramlarının işlenişini çözümler. 4. Edebiyat eserinin çağdaşlaşma fikirlerinin yayılmasına katkısını kavrar. 5. Çağdaşlaşmanın Edebî Metnin temaları çevresinde nasıl oluştuğunu öğrenir 6. Kurmaca Metinlerde işlenen çağdaş fikirleri kavrar. 7. Çağdaşlaşma sürecini edebiyat eserindeki olay örgüsü, kişi, mekân, zaman unsurlarıyla belirlemeyi öğrenir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Çağdaşlaşma ve Edebiyat kavramlarını öğrenir.
- Çağdaşlaşma fikrinin edebiyat eserlerindeki yansımasını inceler.
- Öğretici metin, Edebî metin, Kurmaca metinlerde hak, hukuk, hürriyet, eşitlik ve medeniyet kavramlarının işlenişini çözümler.
- Edebiyat eserinin çağdaşlaşma fikirlerinin yayılmasına katkısını kavrar.
- Çağdaşlaşmanın Edebî Metnin temaları çevresinde nasıl oluştuğunu öğrenir
- Kurmaca Metinlerde işlenen çağdaş fikirleri kavrar.
- Çağdaşlaşma sürecini edebiyat eserindeki olay örgüsü, kişi, mekân, zaman unsurlarıyla belirlemeyi öğrenir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Çağdaşlaşma Kavramının Temelleri
2. Hafta II.Osman’ın Çağdaşlaşma Niyeti ve Edebiyatta Yansıması
3. Hafta Lâle Devri Çağdaşlaşması ve Edebiyatta Yansıması
4. Hafta Nizâm-ı Cedid Çağdaşlaşması ve Edebiyat
5. Hafta Tanzimat Çağdaşlaşması ve Edebiyatta Çağdaşlaşma
6. Hafta Hak, Hukuk, Hürriyet, Medeniyet Kavramları ve Gazetenin İşlevi
7. Hafta Çağdaş Eğitim Kurumlarının Kurulması ve Edebiyatın İşlevi
8. Hafta Dilde Çağdaş Kavramların Yerleşme Süreci ve Edebiyatta Yansıması
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Meşrutiyet Çağdaşlaşması ve Edebiyatta Yansıması
11. Hafta Çağdaş Fikir Akımları ve Edebiyat
12. Hafta Cumhuriyet Çağdaşlaşması ve Edebiyatta Yansıması
13. Hafta Yeni Eğitim, Yeni İnsan Modeli ve Edebiyatın İşlevi
14. Hafta Değerlendirme
Kaynaklar
• Ali Budak, Batılılaşma ve Edebiyat, İstanbul, 2008.
• Prof.Dr.Niyazi Berkes, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul ,2002.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
PY1 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 4 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 5 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 4 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 46
Dersin AKTS Kredisi 2,0