Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Altayistik TDE466 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Altay dilleri teorisini sorgulamak.
Dersin İçeriği Altay dilleri teorisi,Türkçe ve diğer Altay dilleri arasındaki akrabalık ilişkisi.
Ders Öğrenme Kazanımları - Altay dilleri teorisini sorgular
- Türkçe ve diğer Altay dilleri arasındaki akrabalıkları sorgular
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Altayistik nedir?
2. Hafta Altayistik çalışmalarının tarihçesi.
3. Hafta Altay dillerinin ortak özellikleri
4. Hafta Altay dillerini karşılaştırma
5. Hafta Altay dillerini karşılaştırma
6. Hafta Altay dillerini karşılaştırma
7. Hafta Altay dillerini karşılaştırma
8. Hafta Altay dillerini karşılaştırma
9. Hafta Vize
10. Hafta Altay dillerini karşılaştırma
11. Hafta Altay dillerini karşılaştırma
12. Hafta Altay dillerini karşılaştırma
13. Hafta Altay dillerini karşılaştırma
14. Hafta Altay dillerini karşılaştırma
Kaynaklar
Poppe 1954: N. Poppe, Grammar of Written Mongolian, Wiesbaden.
Poppe 1955: N. Poppe, Introduction to Mongolian Comparative Studies, Helsinki.
Clauson 1972: G. Clauson, An Etymological Dictionary of Pre-Thirteenth Century Turkish, Oxford.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 -
PY2 5 0 0 -
PY3 1 0 0 -
PY4 1 0 0 -
PY5 1 0 0 -
PY6 1 0 0 -
PY7 1 0 0 -
PY8 5 0 0 -
PY9 4 0 0 -
PY10 2 0 0 -
PY11 1 0 0 -
PY12 5 0 0 -
PY13 5 0 0 -
PY14 5 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 46
Dersin AKTS Kredisi 2,0