Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Edebi Eleştiri II TDE460 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Uygulama
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Edebi dönemlere göre tenkit tarihinin incelenmesi.
Dersin İçeriği 1. Tenkid tarihini öğrenir. 2. Servet-i Fünun döneminde tenkidi öğrenir. 3. Servet-i Fünun döneminde tenkitte edebi şahsiyetleri tanır. 4. Ara nesilde edebi tenkidin gelişimini bilir. 5. XX. yüzyılda edebi tenkidin gelişimini bilir. 6. Cumhuriyet döneminde edebi tenkidin gelişimini bilir. 7. Yakın dönemde edebi tenkidin gelişimini bilir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Servet-i Fünun döneminde tenkitte edebi şahsiyetleri tanır.
- Ara nesilde edebi tenkidin gelişimini bilir.
- XX. yüzyılda edebi tenkidin gelişimini bilir.
- Cumhuriyet döneminde edebi tenkidin gelişimini bilir.
- Yakın dönemde edebi tenkidin gelişimini bilir.
- Tenkid tarihini öğrenir.
- Servet-i Fünun döneminde tenkidi öğrenir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Servet-i Fünun tenkidinde; edebi eser, edebi zevk, edebiyat
2. Hafta Servet-i Fünun tenkidinde; edebiyatta taklit, edebiyatta çevre, ilim ve musiki münasebeti
3. Hafta Servet-i Fünun tenkidinde; Osmanlıca ve tasfiye-i lisan, ifade ve üslupta yenilik
4. Hafta Servet-i Fünun tenkidinde; şiirin mahiyeti, şiirin ilim ve fenle münasebeti
5. Hafta Şiirde vezin ve kafiye meselesi, tenkitte roman ve hikaye
6. Hafta Servet-i Fünun tenkidinde; edebi akımlar ve edebi şahsiyetler
7. Hafta Ara nesilde edebi tenkit
8. Hafta Ara nesilde edebi tenkit
9. Hafta Ara sınav
10. Hafta XX. yüzyıl başında tenkit
11. Hafta XX. yüzyıl başında tenkit
12. Hafta Cumhuriyet Döneminde tenkit
13. Hafta Cumhuriyet Döneminde tenkit
14. Hafta Yakın dönemde tenkit
Kaynaklar
Fethi Naci (1994), Eleştiride Kırk Yıl, Adam, İstanbul.
Fethi Naci (1994), Eleştiride Kırk Yıl, Adam, İstanbul.
Önertoy, Olcay (1980), Edebiyatımızda Eleştiri Tanzimat ve Servet-i Fünun Dönemleri, Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Basımevi, Ankara.
Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim, 1994.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
PY1 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 5 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 4 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 46
Dersin AKTS Kredisi 2,0