Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seminer I | TDE479 | 7. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Uygulama ve okuma |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Başlangıcından itibaren Türk dili ve edebiyatının tarihî seyri üzerine değerlendirme yaparak bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | 1) Türk dili ve edebiyatı tarihine ilişkin temel bilgileri öğrenir. 2) Türk dili ve edebiyatı tarihine ilişkin genel kaynakça bilgisine sahip olur. 3) Türkçenin dönemlerine ait bilgi sahibi olur. 4) Dil ve edebiyat ilişkisini dönemler üzerinden takip eder. 5) Klasik dönem metinleri ve diline ilişkin bilgiler kazanır. 6) Türk edebiyatının farklı alanlarına ilişkin karşılaştırmalar yapar. 7) Edebiyat tarihi üzerinden karşılaştırmalı değerlendirmelerde bulunabilir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Kaynakça Bilgisi, Ders işleniş yöntemi hakkında bilgilendirme | |
2. Hafta | Ödev ile ilgili tespit ve değerlendirmeler | |
3. Hafta | Ödev ile ilgili tespit ve değerlendirmeler | |
4. Hafta | Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme | |
5. Hafta | Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme | |
6. Hafta | Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme | |
7. Hafta | Seçilmiş metin üzerine okuma ve değerlendirmeler | |
8. Hafta | Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme | |
9. Hafta | Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme | |
10. Hafta | Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme | |
11. Hafta | Seçilmiş metin üzerine okuma ve değerlendirmeler | |
12. Hafta | Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme | |
13. Hafta | Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme | |
14. Hafta | Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme |
XIX. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Ahmet Hamdi Tanpınar. |
Edebiyat Üzerine Makaleler, Ahmet Hamdi Tanpınar. |
Örneklerle Eski Türk Edebiyatı Tarihi – Giriş, İlhan Genç. |
Edebiyat Bilimi (Kuramlar-Akımlar-Yöntemler), İlhan Genç. |
Türk Dil Bilgisi, Muharrem Ergin |
Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Kolektif. |
Ercilasun, Ahmet B.: Örneklerle Bugünkü Türk Alfabeleri. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|
PY1 | 3 | - |
PY2 | 3 | - |
PY3 | 3 | - |
PY4 | 3 | - |
PY5 | 4 | - |
PY6 | 4 | - |
PY7 | 3 | - |
PY8 | 3 | - |
PY9 | 4 | - |
PY10 | 3 | - |
PY11 | 3 | - |
PY12 | 4 | - |
PY13 | 4 | - |
PY14 | 3 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 2 | 28 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |