Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seminer I TDE479 7. Yarıyıl 0 + 2 1,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Uygulama ve okuma
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Başlangıcından itibaren Türk dili ve edebiyatının tarihî seyri üzerine değerlendirme yaparak bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi ve tecrübe sahibi olmak.
Dersin İçeriği 1) Türk dili ve edebiyatı tarihine ilişkin temel bilgileri öğrenir. 2) Türk dili ve edebiyatı tarihine ilişkin genel kaynakça bilgisine sahip olur. 3) Türkçenin dönemlerine ait bilgi sahibi olur. 4) Dil ve edebiyat ilişkisini dönemler üzerinden takip eder. 5) Klasik dönem metinleri ve diline ilişkin bilgiler kazanır. 6) Türk edebiyatının farklı alanlarına ilişkin karşılaştırmalar yapar. 7) Edebiyat tarihi üzerinden karşılaştırmalı değerlendirmelerde bulunabilir.
Ders Öğrenme Kazanımları
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Kaynakça Bilgisi, Ders işleniş yöntemi hakkında bilgilendirme
2. Hafta Ödev ile ilgili tespit ve değerlendirmeler
3. Hafta Ödev ile ilgili tespit ve değerlendirmeler
4. Hafta Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme
5. Hafta Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme
6. Hafta Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme
7. Hafta Seçilmiş metin üzerine okuma ve değerlendirmeler
8. Hafta Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme
9. Hafta Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme
10. Hafta Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme
11. Hafta Seçilmiş metin üzerine okuma ve değerlendirmeler
12. Hafta Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme
13. Hafta Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme
14. Hafta Seçilen ödev ile ilgili genel değerlendirme
Kaynaklar
XIX. Asır Türk Edebiyatı Tarihi, Ahmet Hamdi Tanpınar.
Edebiyat Üzerine Makaleler, Ahmet Hamdi Tanpınar.
Örneklerle Eski Türk Edebiyatı Tarihi – Giriş, İlhan Genç.
Edebiyat Bilimi (Kuramlar-Akımlar-Yöntemler), İlhan Genç.
Türk Dil Bilgisi, Muharrem Ergin
Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Kolektif.
Ercilasun, Ahmet B.: Örneklerle Bugünkü Türk Alfabeleri.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi Ölçme Yöntemi
PY1 3 -
PY2 3 -
PY3 3 -
PY4 3 -
PY5 4 -
PY6 4 -
PY7 3 -
PY8 3 -
PY9 4 -
PY10 3 -
PY11 3 -
PY12 4 -
PY13 4 -
PY14 3 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 2 28
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Dersin AKTS Kredisi 2,0