Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türkçenin Güncel Soruları TDE463 7. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Ümit Özgür DEMİRCİ
Dersi Verenler Doç. Dr. Ümit Özgür DEMİRCİ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türkçenin kültürün vazgeçilmez bir parçası olduğunu kavratrmak, anadili bilincini oluşturmak. Türkçenin bugünkü durumunu değerlendirip sorunlarını ortaya koymak ve çözüm yolları üretttirmek
Dersin İçeriği Türkçe'nin kişisel yaşam ve toplum hayatındaki yeri, Türkçe'nin geçmişten gelen sorunları, Türkçe'nin bugünkü sorunları, çözüm yolları, Türkçe'nin bugünkü ve geçmişte yaşanan sorunları, Türkçe'nin güncel sorunlarına çözüm bulmada yapılan yanlışlar, Türkçe'nin güncel sorunlarının boyutları, Türkçe'nin bugünkü sorunlarına yönelik çalışmalar.
Ders Öğrenme Kazanımları - Türkçenin kişisel yaşam ve toplum hayatındaki yerini anlatır.
- Türkçenin geçmişten gelen sorunlarını tespit edip açıklar.
- Türkçenin bugünkü sorunlarını bilir ve çözüm yolları önerir.
- Türkçenin bugünkü ve geçmişte yaşanan sorunlarını karşılaştırabilir.
- Türkçenin güncel sorunlarına çözüm bulmada yapılan yanlışları değerlendirebilir.
- Türkçenin güncel sorunlarının boyutlarını tespit eder.
- Türkçenin bugünkü sorunlarına yönelik çalışmaları değerlendirir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Türkçenin birey ve toplum olarak hayatımızdaki yeri ve önemi.
2. Hafta Türkçeye hizmet etmiş önemli şahıslar.
3. Hafta Yabancı kelime kullanımı, yabancı dille öğretim.
4. Hafta Yanlış kelime kullanımı
5. Hafta Türkçenin bilim dili olmadığı görüşü
6. Hafta Türkçe kelime türetmede eksiklik ve yetersizlikler, Türkçeyi geliştirme ve zenginleştirmenin yolları
7. Hafta Yanlış telaffuzlar, imla problemleri
8. Hafta Basın dilinin etkileri, dilin gelişimindeki yeri
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Çeviri yolu ile Türkçeye geçen kelime ve ifadeler
11. Hafta Terimlerle ilgili sorunlar; argo; bölge ağızlarının konuşmaya yansıması.
12. Hafta Türkçedeki mevcut sorunları çözümüne yönelik çalışmalar.
13. Hafta Türkçenin güncel sorunları ile ilgili toplantılar ve yayınlar.
14. Hafta Türkçenin güncel sorunları ile ilgili kurumsal işbirliği
Kaynaklar
M. Hamzayev (1962), Türkmen Dilinin Sözlüği, Aşgabat.
Mehmet Kara (2000), Türkmence, Ankara.
B. Sarı, N. Güder (1998), Türkmencenin Grameri-I Ses Bilgisi, Ankara
Pıgam Azimov (1992), Türkmen Dili, Aşgabat.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 4 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 46
Dersin AKTS Kredisi 2,0