Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebi Eleştiri I | TDE459 | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Recai ÖZCAN |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Recai ÖZCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin eleştir yöntemlerini kullanarak Edebiyat eserlerini eleştirmelerini, Türk edebiyatının edebî eserlerinin edebî değerlerini ölçebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | 1.Eleştirinin temel ilkelerini öğrenir. 2.Eleştiri türünün tarihî gelişimini kavrar. 3.Eleştiri ile eserin değerlendirmesi arasındaki ilişkiyi kavrar. 4.Eleştiri ve okur arasındaki ilişkiyi önemli sayar. 5.Eleştirinin yazarı geliştireceğini benimser. 6.Eser-Yazar ve Okur arasında köprü kurar. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Eleştirinin temel ilkelerini öğrenir. - Eleştiri türünün tarihî gelişimini kavrar. - Eleştiri ile eserin değerlendirmesi arasındaki ilişkiyi kavrar. - Eleştiri ve okur arasındaki ilişkiyi önemli sayar - Eleştirinin yazarı geliştireceğini benimser. - Eser-Yazar ve Okur arasında köprü kurar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Batı edebiyatında “Eleştiri”nin Tarihi Temelleri | |
2. Hafta | Eleştirinin Sanata Dönüşmesi | |
3. Hafta | Türk edebiyatında Tenkid türünün Gelişmesi | |
4. Hafta | Doğayı Taklit Kuramlarına Dayanan Eleştiriler | |
5. Hafta | Faydacı/Pragmatik Kuramlara Dayanan Eleştiri | |
6. Hafta | Anlatımcı Kuramlara Dayanan Eleştirler | |
7. Hafta | Nesnel Eleştiriler | |
8. Hafta | Edebiyat ve Değerlendirme | |
9. Hafta | Ara Sınav | |
10. Hafta | Eleştiri Örnekleri: Namık Kemal, R.Ekrem ve Muallim Naci’den. | |
11. Hafta | Eleştiri Örnekleri: Ahmet Hamdi Tanpınar, Nurullah Ataç’dan | |
12. Hafta | Eleştiri Örnekleri: Mehmet Kaplan, Hüseyin Cöntürk’dan | |
13. Hafta | Fethi Naci, Ahmet Oktay, Hilmi Yavuz vb. | |
14. Hafta | Değerlendirme |
• Prof.Dr.İlhan Genç Edebiyat Bilimi, İzmir, 2011. |
• Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul, 1994 |
• Hilmi Uçan, Edebiyat Bilimi ve Eleştiri, Ankara, 2003. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |