Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Edebi Eleştiri I TDE459 7. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Recai ÖZCAN
Dersi Verenler Prof. Dr. Recai ÖZCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin eleştir yöntemlerini kullanarak Edebiyat eserlerini eleştirmelerini, Türk edebiyatının edebî eserlerinin edebî değerlerini ölçebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği 1.Eleştirinin temel ilkelerini öğrenir. 2.Eleştiri türünün tarihî gelişimini kavrar. 3.Eleştiri ile eserin değerlendirmesi arasındaki ilişkiyi kavrar. 4.Eleştiri ve okur arasındaki ilişkiyi önemli sayar. 5.Eleştirinin yazarı geliştireceğini benimser. 6.Eser-Yazar ve Okur arasında köprü kurar.
Ders Öğrenme Kazanımları - Eleştirinin temel ilkelerini öğrenir.
- Eleştiri türünün tarihî gelişimini kavrar.
- Eleştiri ile eserin değerlendirmesi arasındaki ilişkiyi kavrar.
- Eleştiri ve okur arasındaki ilişkiyi önemli sayar
- Eleştirinin yazarı geliştireceğini benimser.
- Eser-Yazar ve Okur arasında köprü kurar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Batı edebiyatında “Eleştiri”nin Tarihi Temelleri
2. Hafta Eleştirinin Sanata Dönüşmesi
3. Hafta Türk edebiyatında Tenkid türünün Gelişmesi
4. Hafta Doğayı Taklit Kuramlarına Dayanan Eleştiriler
5. Hafta Faydacı/Pragmatik Kuramlara Dayanan Eleştiri
6. Hafta Anlatımcı Kuramlara Dayanan Eleştirler
7. Hafta Nesnel Eleştiriler
8. Hafta Edebiyat ve Değerlendirme
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Eleştiri Örnekleri: Namık Kemal, R.Ekrem ve Muallim Naci’den.
11. Hafta Eleştiri Örnekleri: Ahmet Hamdi Tanpınar, Nurullah Ataç’dan
12. Hafta Eleştiri Örnekleri: Mehmet Kaplan, Hüseyin Cöntürk’dan
13. Hafta Fethi Naci, Ahmet Oktay, Hilmi Yavuz vb.
14. Hafta Değerlendirme
Kaynaklar
• Prof.Dr.İlhan Genç Edebiyat Bilimi, İzmir, 2011.
• Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul, 1994
• Hilmi Uçan, Edebiyat Bilimi ve Eleştiri, Ankara, 2003.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 0 -
PY2 2 0 0 0 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 0 0 0 -
PY4 1 0 0 0 0 0 0 -
PY5 1 0 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 0 0 0 -
PY8 4 0 0 0 0 0 0 -
PY9 2 0 0 0 0 0 0 -
PY10 5 0 0 0 0 0 0 -
PY11 5 0 0 0 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 0 -
PY14 2 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 46
Dersin AKTS Kredisi 2,0