Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Edebî Üsluplar ve Sebk-i Hindî TDE382 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Eda TOK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Klasik Türk Edebiyatındaki başlıca üsluplar ve özellikle bu edebiyatın son dönemlerinde önemli bir yer tutan ve Hint üslubu olarak anılan akımın çıkış noktası, genel özellikleri ve Türk edebiyatına olan etkilerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği 1. Klasik Türk Edebiyatındaki üslup çeşitleri. 2. Sebk-i Hindî akımının ortaya çıkışı. 3. İran edebiyatında Sebk-i Hindî’nin özelikleri. 4. Türk şiirinde Sebk-i Hindî’nin gelişimi. 5. Sebk-i Hindî’nin mana ve muhteva özellikleri. 6. Sebk-i Hindî akımına bağlı şairler. 7. Mevlevilik tarzı. 8. Hikemilik/bilgelik tarzı. 9. Mahallik tarzı.
Ders Öğrenme Kazanımları - Üslup ve üslup çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur
- Sebk-i Hindî akımının ortaya çıkışı hakkında bilgi sahibi olur.
- İran edebiyatında Sebk-i Hindî’nin özeliklerini bilir
- Türk şiirinde Sebk-i Hindî’nin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur.
- Sebk-i Hindî’nin mana ve muhteva özelliklerini bilir.
- Sebk-i Hindî akınına bağlı şairleri tanır.
- Sebk-i Hindî akımına bağlı yazılmış şiirleri yorumlar ve şairlerin hayal dünyasını çözümler.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
0. Hafta Ara Sınav
1. Hafta Üslup ve üslup çeşitleri
2. Hafta Edebî üsluplar: Klasik tarz
3. Hafta Edebî üsluplar: Klasik tarz
4. Hafta Edebî üsluplar: Mevlevilik tarzı
5. Hafta Edebî üsluplar: Mevlevilik tarzı
6. Hafta Edebî üsluplar: Mahallîlik tarzı
7. Hafta Edebî üsluplar: Mahallîlik tarzı
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Edebî üsluplar: Hikemî/bilgelik tarzı
10. Hafta Edebî üsluplar: Hikemî/bilgelik tarzı
11. Hafta Edebî üsluplar: Sebk-i Hindî
12. Hafta Edebî üsluplar: Sebk-i Hindî
13. Hafta Edebî üsluplar: Sebk-i Hindî
14. Hafta Genel değerlendirme
Kaynaklar
Belagat”, Hulusi Kılıç-Tahsin Yazıcı- Kazım Yetiş, Diyanet İslam Ansiklopedisi, C.V, s. 380-387. İstanbul, 1992
Ahmet Cevdet Paşa, Belagat-ı Osmaniye, Akçağ, Ankara, 2000
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 4 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 4 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 5 1 5
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 65
Dersin AKTS Kredisi 2,0