Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil ve Edebiyat Araştırma Yöntemleri TDE370 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Uygulama
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminin temel ilkelerini öğrenerek bu ilkeler aracılığıyla liselerdeki Türk Edebiyatı ile dil ve Edebiyat derslerine uygulamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Türkçe'yi doğru, etkili ve güzel kullanma becerisi, sanat eserinden zevk almanın yolları, eleştirel düşünme becerisi, yaratıcı düşünme becerisi, iletişim becerisi, Araştırma-Sorgulama becerisi, çözümleme ve araştırma yapma, metinleri benzerleriyle karşılaştırma. edebî metindeki kavramlar hakkında düşündüklerini nedenleriyle açıklama, edebî metnin tema çevresinde nasıl oluştuğu, temel düşünceyi destekleyen yardımcı düşünceleri ayırma, metindeki olayla kişi, mekân ilişkisini belirleme.
Ders Öğrenme Kazanımları - Araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
- Araştırma teknikleri ile ilgili veri toplama yöntem ve tekniklerini hatırlar.
- Araştırma teknikleri ile ilgili gruplamaları açıklar.
- Araştırma teknikleri ile ilgili ölçütleri tanır.
- Araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramları açıklar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Araştırma Konusunun Belirlenmesi
2. Hafta Konuyla İlişkili Kaynakların Taranması
3. Hafta Araştırma Yönteminin Belirlenmesi
4. Hafta Eseri Merkez Alan Bilimsel Yöntemler-Akademik Pozitivist Yöntem
5. Hafta Uygulama
6. Hafta Yazarı/Şairi Merkez Alan Yöntemler-Biyografik Yöntem
7. Hafta Psikanalist Yöntem
8. Hafta Uygulamalar
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Eseri Merkez Alan Biçimci Yöntemler
11. Hafta Rus Biçimciliği, Yeni Eleştiri
12. Hafta Göstergebilim
13. Hafta Okuru Merkez Alan Yorumsal Yöntemler-Alımlamacı Yöntem
14. Hafta Değerlendirme
Kaynaklar
• Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul, 1994.
• Prof.Dr.İlhan Genç, Edebiyat Bilimi, İzmir, 2011.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 0 0 0 0 -
PY2 4 0 0 0 0 0 -
PY3 0 0 0 0 0 0 -
PY4 0 0 0 0 0 0 -
PY5 0 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 -
PY7 0 0 0 0 0 0 -
PY8 4 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 -
PY10 3 0 0 0 0 0 -
PY11 3 0 0 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 2 28
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60
Dersin AKTS Kredisi 2,0