Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dil ve Edebiyat Araştırma Yöntemleri | TDE370 | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Uygulama |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin, Türk Dili ve Edebiyatı Öğretiminin temel ilkelerini öğrenerek bu ilkeler aracılığıyla liselerdeki Türk Edebiyatı ile dil ve Edebiyat derslerine uygulamasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Türkçe'yi doğru, etkili ve güzel kullanma becerisi, sanat eserinden zevk almanın yolları, eleştirel düşünme becerisi, yaratıcı düşünme becerisi, iletişim becerisi, Araştırma-Sorgulama becerisi, çözümleme ve araştırma yapma, metinleri benzerleriyle karşılaştırma. edebî metindeki kavramlar hakkında düşündüklerini nedenleriyle açıklama, edebî metnin tema çevresinde nasıl oluştuğu, temel düşünceyi destekleyen yardımcı düşünceleri ayırma, metindeki olayla kişi, mekân ilişkisini belirleme. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramları tanımlar. - Araştırma teknikleri ile ilgili veri toplama yöntem ve tekniklerini hatırlar. - Araştırma teknikleri ile ilgili gruplamaları açıklar. - Araştırma teknikleri ile ilgili ölçütleri tanır. - Araştırma teknikleri ile ilgili temel kavramları açıklar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Araştırma Konusunun Belirlenmesi | |
2. Hafta | Konuyla İlişkili Kaynakların Taranması | |
3. Hafta | Araştırma Yönteminin Belirlenmesi | |
4. Hafta | Eseri Merkez Alan Bilimsel Yöntemler-Akademik Pozitivist Yöntem | |
5. Hafta | Uygulama | |
6. Hafta | Yazarı/Şairi Merkez Alan Yöntemler-Biyografik Yöntem | |
7. Hafta | Psikanalist Yöntem | |
8. Hafta | Uygulamalar | |
9. Hafta | Ara Sınav | |
10. Hafta | Eseri Merkez Alan Biçimci Yöntemler | |
11. Hafta | Rus Biçimciliği, Yeni Eleştiri | |
12. Hafta | Göstergebilim | |
13. Hafta | Okuru Merkez Alan Yorumsal Yöntemler-Alımlamacı Yöntem | |
14. Hafta | Değerlendirme |
• Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul, 1994. |
• Prof.Dr.İlhan Genç, Edebiyat Bilimi, İzmir, 2011. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 2 | 28 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |