Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eski Türk Edebiyatında Hikaye TDE358 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu derste klasik dönem Türk edebiyatında hikaye edebi türünün örnekleri hakkında bilgi verilmesi ve bu türün yüzyıllara göre gelişimi örnekler üzerinden gösterilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Edebi tür olarak hikayenin temel özellikleri. Hikaye teorileri. Klasik hikaye metinleri. Hikaye metinlerin yapı şeması. Hikaye metinlerinin diğer metinlerle mukayesesi. İran ve Hint edebiyatı hikaye özellikleri. Modern hikaye ile klasik hikaye arasındaki ilişki.
Ders Öğrenme Kazanımları - Hikaye teorilerine hakim olur.
- Klasik hikaye metinlerini orijinal alfabesiyle okur.
- Hikaye metinlerin yapı şemasını çıkarır.
- Hikaye metinlerinin diğer metinlerle mukayesesini yapar.
- İran ve Hint edebiyatı hikaye özelliklerini bilir.
- Modern hikaye ile klasik hikaye arasındaki ilişkiyi ortaya koyar.
- Edebi tür olarak hikayenin temel özelliklerini kavrar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Hikaye kavramı ve genel özellikleri
2. Hafta Hikaye ile ilgili teoriler
3. Hafta Klasik dönem Türk hikayesinin genel özellikleri
4. Hafta Klasik hikayenin doğu edebiyatları ile ilişkisi
5. Hafta Klasik hikayenin doğu edebiyatları ile ilişkisi
6. Hafta Klasik hikaye ile modern hikaye arasındaki ilişkiler
7. Hafta Örnek hikaye metinleri ve çözümlemeleri
8. Hafta Örnek hikaye metinleri ve çözümlemeleri
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Örnek hikaye metinleri ve çözümlemeleri
11. Hafta Örnek hikaye metinleri ve çözümlemeleri
12. Hafta Örnek hikaye metinleri ve çözümlemeleri
13. Hafta Örnek hikaye metinleri ve çözümlemeleri
14. Hafta Örnek hikaye metinleri ve çözümlemeleri
Kaynaklar
• Eski Türk Edebiyatında Nesir, Fahir İz, İstanbul, 1964.
• Eski Türk Edebiyatında Mensur Hikayeler, Hasan Kavruk, Milli Eğitim Bakanlığı, İstanbul, 1998.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
PY1 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 5 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 2 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 3 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 7 1 7
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 39
Dersin AKTS Kredisi 2,0