Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Bilimi II | TDE356 | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tören kavramı çerçevesinde Türk kültürünün mevsimlik törenleri olan Nevruz, Hıdrellez ve Saya’nın anlamını, kutlanma dönemlerini ve şekillerini belirlemek, kültürümüz açısından bu törenlerin önemini kavratmak. Ayrıca halk bilimi dairesinde yer alan büyü ve büyüsel işlemler hakkında bilgiler vermek. |
Dersin İçeriği | Türk kültüründeki Nevruz, Hıdrellez ve Saya gibi törenlerin içerikleri ve özellikleri, bu törenlerin halk kültüründeki yeri ve önemi, törenlerin toplum hayatındaki rolü, törenlerle de bağlantılı olarak büyü ve büyüsel işlemler |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Ders, Türk kültüründe geleneksel bir hal almış Nevruz, Hıdrellez ve Saya gibi törenlerin içerikleri ve özellikleri hakkında bilgiler verir, bu törenlerin halk kültüründeki yeri ve önemi üzerine sonuçlara ulaşarak törenlerin toplum hayatındaki rolünü aydınlatır. Törenlerle de bağlantılı olarak büyü ve büyüsel işlemler üzerinde öğrencilerin inceleme yapabilmesine olanak sağlar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Tören kavramı | |
2. Hafta | Tören-mit ilişkisi | |
3. Hafta | Tören-toplum ilişkisi | |
4. Hafta | Halk kültüründe tören | |
5. Hafta | Nevruz töreni kaynakları, kutlanma zamanı ve şekilleri | |
6. Hafta | Nevruz etrafında oluşmuş geleneksel uygulamalar | |
7. Hafta | Hıdrellez töreni kaynakları, kutlanma zamanı ve şekilleri | |
8. Hafta | Hıdrellez etrafında oluşmuş geleneksel uygulamalar | |
9. Hafta | Ara Sınav | |
10. Hafta | Saya bayramı, kaynakları, kutlanma zamanı ve şekilleri | |
11. Hafta | Saya bayramı etrafında oluşmuş geleneksel uygulamalar | |
12. Hafta | Büyü kavramı | |
13. Hafta | Büyü ve toplum ilişkisi | |
14. Hafta | Halk kültüründe büyüsel işlemler |
Umay Günay, “Ritüeller ve Hıdrellez”, Millî Kültür, 72, Mayıs 1990, 10-11. |
M. Abdulhalûk Çay, Türk Ergenekon Bayramı Nevrûz |
Ahmet Yaşar Ocak, İslâm-Türk İnançlarında Hızır Yahut Hızır-İlyas Kültü |
Ali Duymaz, İrfanı Arzulayan Sözler Tekerlemeler |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 1 | 0 | - |
PY2 | 1 | 0 | - |
PY3 | 1 | 0 | - |
PY4 | 3 | 0 | - |
PY5 | 2 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | - |
PY9 | 5 | 0 | - |
PY10 | 5 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | - |
PY12 | 5 | 0 | - |
PY13 | 5 | 0 | - |
PY14 | 5 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |