Dersin Amacı
|
1. Yaratıcı drama alanının öğretimine yönelik olarak olumlu tutum geliştirmek, 2. Yaratıcılık, drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb. temel kavramları kavrama, 3. Okulöncesi eğitimde dramayı sınıfta uygularken sahip olması gereken yeterlilikler ve sorumlulukları kavrama, 4. Okulöncesi düzeyindeki çocukların (0-6 yaş) tüm gelişim özellikleri ve bu özelliklere göre drama öğretiminin nasıl olması gerektiği konusunda anlayış kazandırma, 5. Yaratıcı dramanın eğitimde kullanımına yönelik gelişimine ve Türkiye’deki uygulamalara yönelik bilgileri kavrama, 6. Okulöncesi eğitimi derslerinde bir yöntem olarak dramanın kullanılması için gerekli becerileri kavrama, 7. Bir drama dersini tasarımlama ve uygulama becerisi kazanma, 8. Yaratıcı drama ve psikodramanın farklarını bilme. Doğaçlama I ve II derslerinde ele alınan teorik altyapı üzerine uygulamalı çalışmalar yapmak. Yaratıcı drama kuralları doğrultusunda rol çalışmaları yapmak.
|
Dersin İçeriği
|
1. Tanışma-İletişim Çalışmaları/ Dersin Tanıtımı, 2.İletişim- Etkileşim Çalışmaları, 3. Kuramsal Çalışma ( yaratıcı dramada temel kavramlar: Yaratıcılık, drama, Yaratıcı Drama, Oyun ve Tiyatro Pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, eylem, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb.), 4. Güven- Uyum Çalışmaları, 5. Kuramsal Çalışma ( yaratıcı dramanın aşamaları, boyutları, öğeleri), 6. Ara sınav, 7. Rol Oynama ve Doğaçlamaya Giriş, 8. Rol Oynama ve Doğaçlama, 9. Kuramsal Çalışma (Yaratıcı Dramanın Tarihçesi), 10. Yazınsal Türler ve Yaratıcı Drama İlişkisi, 11. Yaratıcı Drama Ders Planı İnceleme, 12. Yaratıcı Drama Ders Planı Hazırlama, 13. Öğrenci Uygulamaları-I14. Final
|