Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halk Bilimi I | TDE355 | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KARAASLAN |
Dersi Verenler |
Öğr. Gör. Hilal ZENGİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere, dünyadaki ve Türkiye’deki halk bilimi ürünlerini değerlendirme teknik, yöntem ve kuramlarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Halk edebiyatı ve halk bilimi ürünlerini değerlendirme teknik, yöntem ve kuramları |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler halk edebiyatı ve halk bilimi ürünlerini halk bilimi ürünlerini değerlendirme teknik, yöntem ve kuramları eşliğinde değerlendirme yeteneği kazanacaktır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Batıdaki ve Türkiye’deki halk bilimi araştırmalarının tarihi üzerinde kısa bir değerlendirme, | |
2. Hafta | Erken dönem halk bilimi kuramları (yayılma ve gelişme kuramları, güneş mitolojistleri, antroplojistler, vb.) | |
3. Hafta | Metin merkezi halk bilimi kuramları ve Tarihi-Coğrafi Fin Kuramı (kuram hakkında bilgiler ve uygulama örnekleri) | |
4. Hafta | Ulusal/ideolojik halk bilimi kuramları (kuramlar hakkında bilgiler ve uygulama örnekleri) | |
5. Hafta | Psikoanalitik Halk Bilimi Kuramı (kuram hakkında bilgiler ve uygulama örnekleri) | |
6. Hafta | Yapısal Halk Bilimi Kuramları (kuram hakkında bilgiler ve uygulama örnekleri) | |
7. Hafta | Bağlam merkezli halk bilimi kuramları ve İşlevsel Halk Bilimi Kuramı (kuram hakkında bilgiler ve uygulama örnekleri) | |
8. Hafta | Evrimsel Halk Bilimi Kuramı (kuram hakkında bilgiler ve uygulama örnekleri) | |
9. Hafta | Ara Sınav | |
10. Hafta | İşlevsel Halk Bilimi Kuramı’na devam | |
11. Hafta | Sözlü Kompozisyon Teorisi (kuram hakkında bilgiler ve uygulama örnekleri) | |
12. Hafta | Performans Kuram (kuram hakkında bilgiler ve uygulama örnekleri) | |
13. Hafta | Performans Kuram’a devam | |
14. Hafta | Genel tekrar ve değerlendirme |
Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, (Ed. M. Öcal Oğuz), Grafiker Yay., Ankara 2007. |
M. Öcal Oğuz, Türk Dünyası Halkbiliminde Yöntem Sorunları, Akçağ Yay., Ankara 2000. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | - |
PY2 | 1 | 0 | - |
PY3 | 2 | 0 | - |
PY4 | 1 | 0 | - |
PY5 | 1 | 0 | - |
PY6 | 3 | 0 | - |
PY7 | 5 | 0 | - |
PY8 | 2 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | - |
PY10 | 1 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | - |
PY12 | 5 | 0 | - |
PY13 | 5 | 0 | - |
PY14 | 5 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |