Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya Okuryazarlığı TDE351 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Yahya AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin, medyanın olayları ve olguları nasıl ve neden belli yönleriyle yansıttığı anlatılarak her çağdaki izleyicinin, okurların medyaya eleştirel bakabilen bireyler olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği 1.Medyayı farklı açılardan okuyarak yaşadığı çevreye duyarlı, ülkesinin problemlerini bilen, medyada gördüklerini aklın süzgecinden geçirecek bilinç kazanır. 2. Televizyon, video, sinema, reklamlar, yazılı basın, internet vb. ortamlardaki mesajlara ulaşarak bunları çözümleme, değerlendirme ve iletme yeteneği elde eder. 3. Yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı kazanır. 4. Mesajların oluşturulmasına ve analizine dönük olarak cevap bulmaktan-soru sorma sürecine doğru bir değişimi gündeme getirir. 5. Bilinçli bir medya okuryazarı olur. 6. Toplumsal yaşama daha aktif ve yapıcı şekilde katılır. 7. Kamu ve özel yayıncılığın daha olumlu noktalara taşınması noktasında duyarlılık oluşturulmasına katkı sağlar.
Ders Öğrenme Kazanımları - 1.Medyayı farklı açılardan okuyarak yaşadığı çevreye duyarlı, ülkesinin problemlerini
- 2. Televizyon, video, sinema, reklamlar, yazılı basın, internet vb. ortamlardaki mesajlara
- 3. Yazılı, görsel, işitsel medyaya yönelik eleştirel bakış açısı kazanır.
- 4. Mesajların oluşturulmasına ve analizine dönük olarak cevap bulmaktan-soru sorma
- 5. Bilinçli bir medya okuryazarı olur.
- 6. Toplumsal yaşama daha aktif ve yapıcı şekilde katılır.
- 7. Kamu ve özel yayıncılığın daha olumlu noktalara taşınması noktasında duyarlılık
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta İletişime Giriş
2. Hafta Kitle İletişimi
3. Hafta Medya
4. Hafta Medya
5. Hafta Medya
6. Hafta Televizyon
7. Hafta Televizyon
8. Hafta Aile, Çocuk Ve Televizyon
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Aile, Çocuk Ve Televizyon
11. Hafta Aile, Çocuk Ve Radyo
12. Hafta Gazete ve Dergi
13. Hafta İnternet
14. Hafta Değerlendirme
Kaynaklar
• Şerife Yıldız, Dil İletişim ve Medya,, İstanbuıl, 2005.
• Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen El Kitabı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
PY1 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY2 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY3 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY4 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY5 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY6 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY8 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY9 5 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 1 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 5 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 5 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 5 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 1 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 32
Dersin AKTS Kredisi 2,0