Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tasavvufi Türk Edebiyatı II | TDE270 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste genel olarak Tekke çevresinde gelişen tasavvuf şiirinin kapsamı ve tasavvuf edebiyatı nazım şekillerini öğretilmesi ve belli başlı mutasavvıflar ve bunların eserleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tekke çevresinde gelişen tasavvuf şiirinin kapsamı. Tasavvuf edebiyatı nazım şekillerini. Tasavvuftaki devir nazariyesi. Tasavvuftaki vahdet-i vücut anlayışı. Önemli tarikatlar ve temsilcileri. Tarikat çevresinde yetişen şairleri ve şiirleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Tekke çevresinde gelişen tasavvuf şiirinin kapsamını bilir. - Bu edebiyat geleneğinde kullanılan nazım şekillerini tanır. - Tasavvuftaki vahdet-i vücut anlayışı hakkında bilgi sahibi olur. - Önemli tarikatlar ve temsilcileri hakkında bilgi sahibi olur. - Tarikat çevresinde yetişen şairleri ve şiirlerini bilir. - Bu geleneğe mensup şairlerin şiirlerini tasavvufî düşünceye göre yorumlar. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Tekke şiirinin genel özellikleri | |
2. Hafta | Tekke şiirinde kullanılan nazım türleri | |
3. Hafta | Devir nazariyesi ve Devriyeler | |
4. Hafta | Vahdet-i vücut anlayışı | |
5. Hafta | Aziz Mahmud Hüdayî | |
6. Hafta | Kul Himmet | |
7. Hafta | Niyazî-i Mısrî | |
8. Hafta | Niyazî-i Mısrî | |
9. Hafta | Ara Sınav | |
10. Hafta | Ömer Fuadî | |
11. Hafta | Niyazi-i Mısri ve şiirleri | |
12. Hafta | Sezâyî-i Gülşenî | |
13. Hafta | İbrahim Hakkı | |
14. Hafta | Tasavvufî edebiyatın genel değerlendirilmesi |
• Tekke Şiiri, Abdurrahman Güzel, Türk Dili Dergisi Türk Şiiri Özel Sayısı III (Halk Şiiri), S. 445-450, Ocak - Haziran 1989, s. 251-454. |
• Tasavvufî Şiir Şerhleri, Ömür Ceylan, Kapı Yayınları, İstanbul, 2007 |
• İslamın Mistik Boyutları, Annemarie Schimmel, Kabalcı, İstanbul, 2001. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |