Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yaratıcı Drama II TDE266 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım ve Uygulama
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; yaratıcı drama, doğaçlama, rol oynama vb. tiyatro ya da drama tekniklerinden yararlanarak, bir grup çalışması içinde, bireylerin bir yaşantıyı, bir olayı, bir fikri, kimi zaman bir soyut kavramı ya da davranışı, canlandırmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği 1. Çeşitli rol çalışmalarında kendini başkalarının yerine koymayı öğrenir 2. Bireyin kendini ve başkalarını tanımasında, anlamasında ve gizli yönlerini keşfeder, empati gücünün gelişmesine katkıda bulunur. 3. Birey, yeni ilişkiler oluşturur, estetik ve sosyal yönden de deneyimler kazanır 4. Yaratıcı drama atölyesinde birbirinden değişik rollere girip çıkarak, bu toplumsal rolleri yaşayarak öğrenir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Çeşitli rol çalışmalarında kendini başkalarının yerine koymayı öğrenir
- Bireyin kendini ve başkalarını tanımasında, anlamasında ve gizli yönlerini keşfeder, empati gücünün gelişmesine katkıda bulunur.
- Birey, yeni ilişkiler oluşturur, estetik ve sosyal yönden de deneyimler kazanır
- Yaratıcı drama atölyesinde birbirinden değişik rollere girip çıkarak, bu toplumsal rolleri yaşayarak öğrenir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Drama ve Tiyatro İlişkisi. Önemi
2. Hafta Drama, Dramatik Tür, Oyun Terimleri Ve Kavramları.
3. Hafta Yaratıcı Dramanın Ögeleri: Drama Lideri
4. Hafta Oyun Grubu
5. Hafta Yaratıcı Dramanın Aşamaları 1. Isınma:
6. Hafta 2. Oynama (Pandomim ve rol oynama)
7. Hafta 3. Doğaçlama
8. Hafta 4. Oluşumlar
9. Hafta Ara Sınav
10. Hafta Drama Araç ve Gereçleri
11. Hafta Uygulama
12. Hafta Uygulama
13. Hafta Uygulama
14. Hafta Değerlendirme
Kaynaklar
• San,İ. (1989). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ö. Adıgüzel, (Ed.), Yaratıcı Drama İçinde (57-68) Naturel Yayıncılık, Ankara, 1989.
• Özdemir Nutku, Dram Sanatı, (Gen. 3. Basım ), Kabalcı Yayınevi, İstanbul 1995.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 Ölçme Yöntemi
PY1 1 0 0 0 0 -
PY2 1 0 0 0 0 -
PY3 1 0 0 0 0 -
PY4 1 0 0 0 0 -
PY5 1 0 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 -
PY8 1 0 0 0 0 -
PY9 2 0 0 0 0 -
PY10 1 0 0 0 0 -
PY11 2 0 0 0 0 -
PY12 5 0 0 0 0 -
PY13 2 0 0 0 0 -
PY14 2 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 46
Dersin AKTS Kredisi 2,0