Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yaratıcı Drama II | TDE266 | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım ve Uygulama |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; yaratıcı drama, doğaçlama, rol oynama vb. tiyatro ya da drama tekniklerinden yararlanarak, bir grup çalışması içinde, bireylerin bir yaşantıyı, bir olayı, bir fikri, kimi zaman bir soyut kavramı ya da davranışı, canlandırmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | 1. Çeşitli rol çalışmalarında kendini başkalarının yerine koymayı öğrenir 2. Bireyin kendini ve başkalarını tanımasında, anlamasında ve gizli yönlerini keşfeder, empati gücünün gelişmesine katkıda bulunur. 3. Birey, yeni ilişkiler oluşturur, estetik ve sosyal yönden de deneyimler kazanır 4. Yaratıcı drama atölyesinde birbirinden değişik rollere girip çıkarak, bu toplumsal rolleri yaşayarak öğrenir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Çeşitli rol çalışmalarında kendini başkalarının yerine koymayı öğrenir - Bireyin kendini ve başkalarını tanımasında, anlamasında ve gizli yönlerini keşfeder, empati gücünün gelişmesine katkıda bulunur. - Birey, yeni ilişkiler oluşturur, estetik ve sosyal yönden de deneyimler kazanır - Yaratıcı drama atölyesinde birbirinden değişik rollere girip çıkarak, bu toplumsal rolleri yaşayarak öğrenir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Drama ve Tiyatro İlişkisi. Önemi | |
2. Hafta | Drama, Dramatik Tür, Oyun Terimleri Ve Kavramları. | |
3. Hafta | Yaratıcı Dramanın Ögeleri: Drama Lideri | |
4. Hafta | Oyun Grubu | |
5. Hafta | Yaratıcı Dramanın Aşamaları 1. Isınma: | |
6. Hafta | 2. Oynama (Pandomim ve rol oynama) | |
7. Hafta | 3. Doğaçlama | |
8. Hafta | 4. Oluşumlar | |
9. Hafta | Ara Sınav | |
10. Hafta | Drama Araç ve Gereçleri | |
11. Hafta | Uygulama | |
12. Hafta | Uygulama | |
13. Hafta | Uygulama | |
14. Hafta | Değerlendirme |
• San,İ. (1989). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ö. Adıgüzel, (Ed.), Yaratıcı Drama İçinde (57-68) Naturel Yayıncılık, Ankara, 1989. |
• Özdemir Nutku, Dram Sanatı, (Gen. 3. Basım ), Kabalcı Yayınevi, İstanbul 1995. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |